Οι προσεκτικά επιμελημένες selfies των φίλων στο Facebook είναι πιο πιθανό να προκαλέσουν αισθήματα ενοχής ή ντροπής στις νέες γυναίκες και να οδηγήσουν σε περιττές δίαιτες, περισσότερο από εικόνες μοντέλων ή celebrities που βλέπουν στα περιοδικά.
Ακαδημαϊκοί διαπίστωσαν ότι οι νεαρές γυναίκες είναι πιο πιθανό να συγκρίνουν την εμφάνισή τους με εκείνη των φωτογραφιών συνομηλίκων τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης από ό,τι με εκείνη των διασημοτήτων που βλέπουν στην τηλεόραση, σε διαφημίσεις ή σε άλλες μορφές παραδοσιακών μέσων ενημέρωσης. Όταν στη συνέχεια κάνουν μια δυσμενή σύγκριση με κάποια άλλη γυναίκα που κοιτάζουν, η επίδραση είναι πιο έντονη όταν η εικόνα αυτή προέρχεται από τα social media σε σχέση με τα παραδοσιακά Μέσα.
Οι γυναίκες είναι επίσης πιο πιθανό να κάνουν δίαιτα και γυμναστική, αν προβαίνουν σε αρνητικές για τον εαυτό τους συγκρίσεις σε ιστοσελίδες όπως το Facebook ή το Instagram, όπως διαπίστωσε η έρευνα. Η συντριπτική πλειοψηφία των συμμετεχόντων στη μελέτη, η οποία θα δημοσιευθεί στο περιοδικό Body Image, δεν ήταν υπέρβαρες και δεν χρειάζονταν δίαιτα.
Η Jasmine Fardouly, επικεφαλής ερευνήτρια στο Κέντρο για τη Συναισθηματική Υγεία του Πανεπιστημίου Macquarie του Σίδνεϊ, είπε ότι υπάρχουν αρκετοί λόγοι για τους οποίους τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να είναι περισσότερο επιβλαβή από ό,τι τα παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης: «Οι διασημότητες μπορεί να φαίνονται πιο απόμακρες και η εμφάνισή τους μπορεί να φαίνεται λιγότερο εφικτή σε σχέση με συναδέλφους ή ανθρώπους που βλέπουμε τακτικά».
Η μελέτη, στην οποία ερωτήθηκαν περίπου 150 νεαρές γυναίκες, διαπίστωσε ότι οι συμμετέχουσες -κατά συντριπτική πλειοψηφία- θεωρούσαν τον εαυτό τους λιγότερο ελκυστικό από τους ανθρώπους που είδαν τόσο online όσο και σε παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης.
Οι αρνητικές επιπτώσεις από τα λεπτά μοντέλα και τις επεξεργασμένες εικόνες των διαφημίσεων έχουν στις νεαρές γυναίκες, αποτελεί πηγή ανησυχίας για πολλές δεκαετίες, αλλά πλέον δίνεται αυξημένη προσοχή και στον ρόλο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Περίπου το 70% των γυναικών ηλικίας 18-35 επεξεργάζεται τακτικά τις φωτογραφίες του πριν από την ανάρτησή τους – όπως και το 50% των ανδρών της ίδιας ηλικιακής ομάδας, σύμφωνα με έρευνα από το Ίδρυμα Renfrew, μια οργάνωση των ΗΠΑ που ειδικεύεται στην αντιμετώπιση των διατροφικών διαταραχών.
Πηγή : http://www.iatrikanews.gr/