Οι μαθητές σε ένα σχολείο της Αυστραλίας ενθαρρύνονται να παίζουν το δημοφιλές παιχνίδι για smartphones Pokémon Go στην τάξη, καθώς φαίνεται ότι το παιχνίδι θα μπορούσε να βοηθήσει και όχι να παρεμποδίσει τις σπουδές τους.
Ο Craig Smith, ένας ακαδημαϊκός που ειδικεύεται στην έρευνα για τον αυτισμό, διαπίστωσε ότι επιτρέποντας στους μαθητές του να χρησιμοποιήσουν το επαυξημένης πραγματικότητας παιχνίδι μέσα και έξω από την τάξη, βελτιωνόταν οι κοινωνικές τους δεξιότητες και τα παιδιά εμφανίζονταν πιο ενεργά στο μάθημα.
Ο Smith, ο οποίος είναι επίσης Αναπληρωτής Διευθυντής στο σχολείο για παιδιά με αυτισμό Aspect Hunter, στο Νιούκαστλ της Νέας Νότιας Ουαλίας, είπε ότι το παιχνίδι είναι μοναδικό καθώς ενθαρρύνει παιδιά με και χωρίς μαθησιακές δυσκολίες να παίξουν έξω από την τάξη και να συναναστραφούν με άλλους μαθητές.
«Αγκαλιάζουμε πλήρως αγκαλιάσει οτιδήποτε ενδιαφέρει τα παιδιά και το χρησιμοποιούμε ως ένα παράθυρο στον κόσμο τους και ως έναν τρόπο για να τους δώσουμε περαιτέρω εκπαιδευτικές ευκαιρίες. Για πολλά από τα παιδιά στα οποία διδάσκω είναι δύσκολο να συμμετάσχουν σε κοινωνικές δραστηριότητες – ακόμη και μια βόλτα στα καταστήματα μπορεί να είναι κοινωνικά δύσκολη. Αλλά αυτό που βλέπουμε με τo Pokémon Go είναι ότι οι ίδιοι μαθητές συνομιλούν και συμμετέχουν σε κοινωνικές δραστηριότητες μέσα από το παιχνίδι», δήλωσε ο καθηγητής.
Έχοντας κάνει την εμφάνισή του για πρώτη φορά τη δεκαετία του ’90, το νέο παιχνίδι Pokémon Go επιτρέπει στους παίκτες να «δουν» και να «πιάσει» τους χαρακτήρες Pokémon στον πραγματικό κόσμο, μέσα από την οθόνη του τηλεφώνου τους.
Το παιχνίδι είναι η τελευταία μανία που έχει πιάσει όχι μόνο τα παιδιά αλλά και τους νοσταλγούς των 90s, όμως ο Craig Smith, αντί να φοβάται το παιχνίδι ως απόσπαση της προσοχής των μαθητών, υποστηρίζει ότι μαζί με έναν αυξανόμενο αριθμό εκπαιδευτικών πιστεύουν ότι τα σχολεία πρέπει να αγκαλιάσουν την τάση και να βρουν έναν τρόπο για να το μετατρέψουν σε εργαλείο για μάθηση.
Σύμφωνα με την παιδαγωγό και κάτοχο PHD, τα παιδιά με αυτισμό αντιδρούν ιδιαίτερα στα οπτικά ερεθίσματα εφαρμογών για κινητά και παιχνιδιών υπολογιστή, τα οποία μπορεί με τη σειρά τους να τα βοηθήσουν να αναπτύξουν τις κοινωνικές τους δεξιότητες.
«Η αρχιτεκτονική του εγκεφάλου κάποιου με αυτισμό είναι προσανατολισμένη στα οπτικά ερεθίσματα», είπε. «Συνήθως, περίπου το 90% του τι μαθαίνει ένα παιδί με αυτισμό στην τάξη είναι από αυτά που βλέπει. Σε μια τάξη όπου υπάρχουν πολλές συζητήσεις, το παιδί με αυτισμό δεν θα πάρει όσα άλλοι μαθητές. Αλλά αν το μάθημα είναι οπτικό, τότε ξεκινάει η πραγματική μάθηση».
«Ίσως είναι δύσκολο να παρακινήσεις τα παιδιά να βγουν από το σπίτι και τα παιδιά με αυτισμό βρίσκουν ιδιαίτερα δύσκολο το να ξεκινήσουν μια κοινωνική αλληλεπίδραση, αλλά με ένα παιχνίδι όπως αυτό δημιουργούν μια κοινή γλώσσα και μπορεί να κάνουν κουβέντα πολύ πιο εύκολα».
Πηγή : http://www.iatrikanews.gr/