Καμία υστέρηση των πρόωρων στις σχολικές επιδόσεις

images_2862017_aa-girl-sitting1.jpg

Τα πρόωρα μωρά μπορούν να έχουν εξίσου καλές επιδόσεις στο σχολείο, με τα παιδιά που γεννήθηκαν… στην ώρα τους, όπως διαπίστωσε μια εκτεταμένη νέα μελέτη.

Παρακολουθώντας την εξέλιξη περισσότερων από 1,3 εκατομμυρίων παιδιών στις ΗΠΑ, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι ανησυχίες πως τα πρόωρα μωρά μπορεί να υστερούν σε μαθησιακές ικανότητες ήταν αβάσιμες. Ακόμη και όσα γεννήθηκαν μετά τη συντομότερη δυνατή κύηση δεν φάνηκαν να έχουν κάποιο σημαντικό μειονέκτημα σε σχέση με τα συνομήλικά τους.

Δύο στα τρία μωρά που γεννήθηκαν στις 23 ή 24 εβδομάδες εγκυμοσύνης ήταν έτοιμα για εγκαίρως για το νηπιαγωγείο. Σχεδόν το 2% αυτών των παιδιών χαρακτηρίστηκαν ως ακαδημαϊκά «προικισμένα», σε σύγκριση με το 9,5% των μαθητών δημοσίων σχολείων που γεννήθηκαν στη Φλόριντα.

Αν και εξαιρετικά πρόωρα βρέφη συχνά βαθμολογούνται χαμηλά σε τυποποιημένα τεστ μάθησης, τα βρέφη που γεννήθηκαν στις 25 εβδομάδες ή αργότερα βαθμολογήθηκαν μόνο οριακά χαμηλότερα σε σχέση με τα παιδιά που είχαν γεννήθηκαν ύστερα από ολοκληρωμένης διάρκειας εγκυμοσύνη, όπως διαπίστωσαν επιστήμονες.

Καθώς η διάρκεια της εγκυμοσύνης αυξήθηκε μετά τις 28 εβδομάδες, οι διαφορές στις βαθμολογίες των τεστ, που έγιναν όταν τα παιδιά ήταν ηλικίας μεταξύ 11 και 14 ετών, ήταν αμελητέες, όπως κατέληξαν οι ερευνητές.

Η μακροχρόνια μελέτη -που δημοσιεύτηκε από το Ινστιτούτο Πολιτικής Έρευνας στο Πανεπιστήμιο Northwestern στο περιοδικό JAMA Pedriatics- εξέτασε μωρά που γεννήθηκαν στη Φλόριντα από το 1992 έως το 2002, ύστερα από κύηση 23 έως 41 εβδομάδες. Οι επιστήμονες συνέκριναν τα ιατρικά αρχεία των μωρών με τα σχολικά τους, για να εξετάσουν τη σχέση μεταξύ της προωρότητας και της ακαδημαϊκής απόδοσης.

«Ενώ μερικοί άνθρωποι μπορεί να ανησυχούν ότι τα πολύ πρόωρα βρέφη τείνουν να πετυχαίνουν χαμηλότερες βαθμολογίες από τα συνομήλικά τους σε τυποποιημένα τεστ, πιστεύω ότι το ποτήρι είναι περισσότερο από το μισογεμάτο», δήλωσε ο ανώτερος συγγραφέας της έρευνας David Figlio, διευθυντής του Ινστιτούτου Πολιτικής Έρευνας. «Τα περισσότερα βρέφη που γεννήθηκαν στις 23 έως 24 εβδομάδες να επιδεικνύουν υψηλό βαθμό γνωστικής λειτουργίας στην αρχή του νηπιαγωγείου και σε όλο το σχολείο».

Προηγούμενες μελέτες σε πρόωρα γεννηθέντα αγόρια και κορίτσια στο Ηνωμένο Βασίλειο έδειξαν ότι είναι πιο πιθανό να μην τα πηγαίνουν καλά στην ανάγνωση, τη γραφή και τα μαθηματικά, αλλά η παρούσα έρευνα λέγεται ότι είναι η πιο ολοκληρωμένη μελέτη του είδους της μέχρι σήμερα.

Πηγή : http://www.iatrikanews.gr/