Τα κορίτσια αρχίζουν να βλέπουν τους εαυτούς τους ως λιγότερο ταλαντούχα από τα αγόρια, όταν είναι μόλις έξι χρονών, υποστηρίζει μια ομάδα ερευνητών από τις ΗΠΑ. Τόνισαν ότι τα «απογοητευτικά» αποτελέσματα έδειξαν ότι το πρόβλημα θα μπορούσε τα παρασύρει και να επηρεάσει τη μελλοντική τους σταδιοδρομία.
Η μελέτη που πραγματοποιήθηκε σε 400 παιδιά και δημοσιεύεται στο περιοδικό Science, διαπίστωσε ότι αγόρια και κορίτσια μέχρι τα πέντε τους χρόνια θεωρούν ότι το φύλο τους είναι «καταπληκτικό». Στη συνέχεια όμως, μόνο έναν χρόνο αργότερα, προκύπτουν διαφορές στις απόψεις των δύο φύλων.
Η ερευνητική ομάδα, με μέλη από τα πανεπιστήμια του Πρίνστον, της Νέας Υόρκης και του Ιλινόις, δήλωσε ότι φάνηκε να εμφανίζονται στερεότυπα σε αυτή την ηλικία. Οι «ύποπτες» επιρροές περιλαμβάνουν την έκθεση των παιδιών στα μέσα μαζικής ενημέρωσης, τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τα άλλα παιδιά.
Η έρευνα υπέβαλε σε διαφορετικά πειράματα ομάδες παιδιών των πέντε, έξι και επτά ετών. Σε ένα από αυτά, διάβασαν στα παιδιά για κάποιο άτομο που είναι «πολύ, πολύ έξυπνο», αλλά δεν ήταν σαφές από την ιστορία ποιο ήταν αυτό το άτομο. Στη συνέχεια, τα παιδιά θα έπρεπε να μαντέψουν τον πρωταγωνιστή από τέσσερις εικόνες – στις δύο εμφανιζόταν άνδρας και στις δύο γυναίκα.
Στην ομάδα με παιδιά ηλικίας πέντε ετών, τα αγόρια επέλεγαν τους άνδρες και τα κορίτσια τις γυναίκες περίπου σε ποσοστό 75%. Αλλά στην ομάδα με ηλικία έξι ετών, τα αγόρια εξακολουθούσαν να επιλέγουν τους άνδρες, ενώ και τα κορίτσια είχαν πλέον ελαφρώς περισσότερες πιθανότητες να επιλέξουν τους άνδρες.
Σε ένα άλλο πείραμα, ομάδες παιδιών έπαιξαν ένα νέο επιτραπέζιο παιχνίδι. Σε κάποια παιδιά, χαρακτήρισαν το παιχνίδι «για τα παιδιά που είναι πολύ, πολύ έξυπνα» και σε κάποια άλλα το χαρακτήρισαν «για τα παιδιά που προσπαθούν πάρα, πάρα πολύ».
Τα κορίτσια που ήταν έξι και επτά ετών, ήταν πιθανό να απολαύσουν το παιχνίδι για εκείνους που προσπαθούν όσο τα αγόρια, αλλά πολύ λιγότερο πιθανό να δηλώσουν ότι απολαμβάνουν το παιχνίδι για τα έξυπνα παιδιά.
Ο καθηγητής Andrei Cimpian, ένας από τους ερευνητές, δήλωσε: «Το μήνυμα που βγαίνει από αυτά τα δεδομένα είναι ότι τα μικρά παιδιά εκτίθενται σε μια κοινωνική αντίληψη ότι η εξυπνάδα είναι περισσότερο ένα χαρακτηριστικό των ανδρών. Είναι απογοητευτικό να βλέπουμε ότι αυτά τα στερεότυπα εμφανίζονται τόσο νωρίς».
Η συνάδελφός του Δρ Lin Bian υποστηρίζει ότι οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να τονίζει τη σημασία της σκληρής δουλειάς: «οι μελέτες υποδεικνύουν ότι ο καθένας τα πάει καλύτερα, όταν πιστεύει ότι η σκληρή δουλειά είναι το κλειδί για την επιτυχία. Στη μελέτη μας, τα κορίτσια μπορούσαν να επηρεαστούν ιδιαίτερα από τα μηνύματα που αφορούν τη σκληρή δουλειά – άρχισαν να ενδιαφέρονται εξίσου με τα αγόρια για το παιχνίδι».
«Έτσι, μεταφέροντας τη σημασία της σκληρής δουλειάς στην επιτυχία, θα μπορούσαμε να προστατεύσουμε, ακόμη και να “πουσάρουμε” τα μικρά κορίτσια, στη μελλοντική τους σταδιοδρομία».
Πηγή : http://www.iatrikanews.gr/