Light τρόφιμα … αμφισβητούνται;

images_0aaaaaaalight.jpg

Δεν είναι λίγοι οι υποστηρικτές στον χώρο της υγείας οι οποίοι αμφισβητούν τόσο την ασφάλεια όσο και την αποτελεσματικότητα των τροφίμων και συμπληρωμάτων διατροφής που στοχεύουν στην απώλεια βάρους, αναφέροντας ότι είναι αναποτελεσματικά και παραπλανητικά για τους καταναλωτές. Σύμφωνα με τους υποστηρικτές αυτής της φιλοσοφίας «Μεταξύ εκατοντάδων προϊόντων που κυκλοφορούν στην αγορά, μόνο οι παρεμβάσεις όπως είναι οι δίαιτες από ειδικούς επιστήμονες υγείας, η σωματική δραστηριότητα και η βαριατρική επέμβαση, αλλά και προϊόντα όπως η ορλιστάτη και η σιβουτραμίνη είναι ασφαλή και αποτελεσματικά. Τα υπόλοιπα δεν θα πρέπει να χρησιμοποιούνται πριν έχουμε σαφείς ενδείξεις για την ασφάλεια και την αποτελεσματικότητά τους».

Ωστόσο, τα μέχρι σήμερα επιστημονικά στοιχεία δεν υποστηρίζουν αυτήν την άποψη για το σύνολο των τροφίμων που χρησιμοποιούνται για απώλεια βάρους. Για παράδειγμα, τα light τρόφιμα δεν είναι επικίνδυνα και η χρήση του όρου “light” δεν είναι, πάντοτε, παραπλανητική. Αντιθέτως, πολλές είναι οι έρευνες που έχουν συνδέσει τρόφιμα που ενδείκνυνται για απώλεια βάρους, όπως είναι τα light τρόφιμα, με αποτελεσματική ρύθμιση του σωματικού βάρους. Θα πρέπει ωστόσο να κάνουμε σαφές ότι τα light τρόφιμα μπορούν να αποτελέσουν σύμμαχο για την απώλεια βάρους όταν και εφόσον αυτά χρησιμοποιούνται σωστά, όταν δηλαδή δεν υπερκαταναλώνονται.
 
 
Δεν είναι όλα τα light τρόφιμα ίδια. Για παράδειγμα, ένα παγωτό χωρίς ζάχαρη μπορεί να μην απέχει θερμιδικά σε σύγκριση με ένα κανονικό παγωτό, ενώ ένα παγωτό με χαμηλά λιπαρά μπορεί να διαφοροποιείται σημαντικά. Άλλα γνωστά προϊόντα που κυκλοφορούν και σε light μορφή είναι μαργαρίνες, γαλακτοκομικά (γάλα, γιαούρτι) και αναψυκτικά. Τα τελευταία ίσως αποτελούν τα μοναδικά light τρόφιμα που δεν περιέχουν καθόλου θερμίδες.

Μία σύσταση προς όλους τους καταναλωτές, λοιπόν, είναι να διαβάζουν τις ετικέτες διαθρεπτικής επισήμανσης των τροφίμων, έτσι ώστε να λαμβάνουν την απαραίτητη πληροφόρηση σχετικά με το ενεργειακό και θρεπτικό περιεχόμενο των προϊόντων και να κάνουν με αυτόν τον τρόπο πιο συνειδητές επιλογές.

Πηγή : http://www.nutrimed.gr