Μελέτες δείχνουν ότι μόνο το 8% των παιδιών σχολικής ηλικίας στην Αμερική συμμορφώνεται με τις συστάσεις για τη σωματική δραστηριότητα, ενώ η παχυσαρκία θεωρείται επιδημία που αφορά και τα παιδιά.

Αφήστε, λοιπόν, τη φαντασία τη δικιά σας και των παιδιών σας να «τρέξει» ελεύθερα και προσπαθήστε να βρείτε τρόπους για να αυξήσει το παιδί σας τη σωματική του δραστηριότητα! Να θυμάστε βέβαια, ότι εκτός από τη 1 ώρα μέτριας έντασης σωματική δραστηριότητα που πρέπει να έχει το παιδί καθημερινά, θα πρέπει να μειώσει και το χρόνο τηλεθέασης ή ενασχόλησης με ηλεκτρονικά παιχνίδια και υπολογιστή σε λιγότερο από 2 ώρες την ημέρα, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας. Γι’ αυτό το λόγο εμείς σας δίνουμε 14 διαφορετικές ιδέες για παιχνίδια μέσα στο σπίτι.

1) Χρησιμοποιείστε τη φαντασία σας!
Ενθαρρύνετε τα παιδιά να παίξουν με το σώμα τους, να γύρουν το κορμί τους παριστάνοντας τα δέντρα που κουνιούνται στον άνεμο. Χρησιμοποιείστε τα χέρια σας και πετάξτε σαν να είστε ελικόπτερο ή σαν πυροσβεστικό όχημα που τρέχει με ορμή μέσα στους δρόμους. Βοηθήστε τα παιδιά να μάθουν το σώμα τους και να ενισχύσουν την ευλυγισία τους αναπαριστώντας τα γράμματα της αλφαβήτου.

 
2) Φέρτε τους Ολυμπιακούς Αγώνες στο σπίτι σας!
Χρησιμοποιείστε αντικείμενα του σπιτιού σας για να φέρετε τα ολυμπιακά αγωνίσματα στο σαλόνι σας (απομακρύνετε φυσικά τα εύθραυστα αντικείμενα).
Μπόουλινγκ: Βάλτε στη σειρά άδεια μπουκάλια νερού και στοιχηματίστε ποιος θα τα ρίξει όλα χρησιμοποιώντας μία μικρή μπάλα
Χόκεϋ: Χρησιμοποιήστε μία μαλακή μπάλα και σκούπες για μπαστούνια
Βόλεϊ: Τεντώστε ένα κομμάτι σπάγκο ή νήμα ανάμεσα σε δύο καρέκλες. Χτυπήστε ένα μπαλόνι μπρος και πίσω προσπαθώντας να το περάσετε πάνω από το σπάγκο ενώ κάθεστε. Κάντε πιο πολύπλοκο το παιχνίδι και καθίστε στα γόνατά σας ή χτυπήστε το μπαλόνι με τα πόδια σας.
 

3) Κάντε ομάδα Hula Hoop!
Κατευθυνθείτε στο γκαράζ - ή κάντε λίγο χώρο στο σαλόνι σας- ώρα για χούλα-χουπ. Έτσι, τα παιδιά μπορούν να ασκήσουν διάφορα μέρη του σώματός τους περιστρέφοντας το χούλα χουπ γύρω από τη μέση, τα χέρια ή τα πόδια τους. Βάλτε στεφάνια στο πάτωμα και αφήστε τα παιδιά να πηδούν από το ένα στο άλλο. Μπορείτε επίσης να πετάτε τα στεφάνια προσπαθώντας να πετύχετε στάσιμα αντικείμενα του σπιτιού. Εναλλακτικά, δείτε ποιος μπορεί να κυλήσει το στεφάνι του πιο μακριά.
 
 
4) Συγχρονιστείτε με τη μπάλα που χοροπηδά!
Με πόσους τρόπους μπορεί το παιδί σας να κάνει μια μπάλα να αναπηδήσει; Ανακαλύψτε το σε ένα ευρύχωρο δωμάτιο, με γερό δάπεδο και όχι πολλά εύθραυστα αντικείμενα τριγύρω. Αφήστε τα παιδιά να κάνουν ντρίμπλες κοντά στα πόδια τους και μετά μακριά, γρήγορα και μετά αργά. Κάντε μια ομάδα και προσπαθήστε να αναπηδήσετε τις μπάλες με συγχρονισμό.
 
 
5) Σηκωθείτε και χορέψτε
Αν είναι άσχημος ο καιρός ή βρέχει και δεν μπορείτε να βγείτε έξω, μείνετε σπίτι και χορέψτε παριστάνοντας την ανεμοθύελλα. Βάλτε σειρά και αφήστε κάθε μέλος της οικογένειας να φτιάξει το δικό του χορό. Μάθετε στα παιδιά να χορεύουν σε τρενάκι. Βάλτε μουσική και παίξτε «αγαλματάκια ακούνητα», όπου όλοι οι χορευτές πρέπει να παγώσουν σαν αγάλματα, όταν η μουσική σταματήσει. Εναλλακτικά, κάντε ένα πρόχειρο πάρτι χορού με την οικογένεια ή τους φίλους.

 
6) Γίνετε τσίρκο!
Μετατρέψτε το σπίτι σας σε τσίρκο. Κάντε παιχνίδια εξισορρόπησης, ακροβατικά, ταχυδακτυλουργίες, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ακόμα και το κατοικίδιο ζωάκι σας, αν έχετε. Εάν ενθουσιαστήκατε και θέλετε να τελειοποιηθείτε στα κόλπα σας προγραμματίστε το για μία φορά την εβδομάδα και προσπαθήστε καθημερινά να τελειοποιήσετε τις δεξιότητές σας. Αργότερα, φτιάξτε κοστούμια και καλέστε τους γείτονες για μια μικρή επίδειξη.
 
 
7) Συνεργαστείτε κάνοντας ασκήσεις εξισορρόπησης
Δουλέψτε ανά ζεύγη και χρησιμοποιήστε διάφορα μέρη του σώματος για να κάνετε ασκήσεις ισορροπίας. Αδειάστε λίγο το χώρο γύρω σας για μεγαλύτερη ασφάλεια. Σταθείτε κοντά ο ένας στον άλλο, πρόσωπο με πρόσωπο, έχοντας τα πόδια σας ενωμένα, κρατηθείτε από τα χέρια και γύρτε πίσω σιγά σιγά προσποιούμενοι ότι πάτε να κάτσετε σε καρέκλα. Στοιχηματίστε πόση ώρα μπορείτε να μείνετε σε αυτή τη στάση.
Καθίστε στο πάτωμα πλάτη με πλάτη, με τα πόδια σας να ακουμπούν στο έδαφος. Ενώστε τα χέρια σας σπρώχνοντας ο ένας τον άλλο και προσπαθήστε να σηκωθείτε μαζί. Στη συνέχεια, καθίστε πάλι κάτω και επαναλάβετε.
 
 
8) Εκμεταλλευτείτε τα ηλεκτρονικά σας παιχνίδια!
Κάθε ηλεκτρονικό παιχνίδι μπορεί να γίνει πιο ενεργητικό εάν ενθαρρύνετε τα παιδιά σας να στέκονται όρθια και να κουνιούνται, ενώ παίζουν. Ακόμα, μπορείτε να επιλέξετε κάποιο παιχνίδι που απαιτεί κίνηση, όπως το Dance Dance Revolution, ένα υψηλής έντασης παιχνίδι χορού που χρησιμοποιείται και σε σχολεία την ώρα της γυμναστικής. Τα παιδιά χορεύουν σε χρωματιστά βέλη πάνω σε ειδικό στρώμα ακολουθώντας τις οπτικές και μουσικές οδηγίες. Άλλα συστήματα παιχνιδιών σας επιτρέπουν να παίξετε διάφορα αθλήματα, όπως σνόουμπορντ και πυγμαχία.
 

9) Αφήστε τα παιδιά σας να αγριέψουν!
Λέτε ότι μερικές φορές το σπίτι σας είναι σαν ζωολογικός κήπος; Τότε, αφήστε τα παιδιά σας να κινηθούν προσποιούμενα ότι είναι κάθε φορά και ένα διαφορετικό ζώο. Μπορούν να συρθούν κατά μήκος του δαπέδου όπως τα σκουλήκια, να πηδήξουν όπως τα καγκουρό, να κλωτσήσουν χλιμιντρίζοντας σαν τα άγρια άλογα ή να κινηθούν όπως οι κροκόδειλοι, σέρνοντας τα πόδια τους πίσω τους. Αφήστε τα να συρθούν ή να χοροπηδήσουν, να τρέξουν για λίγο γύρω από τα έπιπλα, σαν το σπίτι σας να ήταν ένα κινούμενο θηριοτροφείο.

 
10) Ημέρα αγώνων
Οργανώστε διασκεδαστικούς αγώνες που θα σας βοηθήσουν στην ενδυνάμωση και στην απόκτηση ισορροπίας:
Αγώνας καροτσάκι: Περπατήστε στα χέρια σας, ενώ το ζευγάρι σας θα σας κρατάει τα πόδια.
Αγώνας μαξιλαριών: Κάντε αγώνα έχοντας ένα μαξιλάρι στο κεφάλι σας ή σφίγγοντάς το ανάμεσα στα πόδια σας.
Αγώνας καβουριών: Καθίστε στο πάτωμα έτσι ώστε τα πόδια σας να πατάνε καλά, βάλτε τα χέρια σας στο πάτωμα ελαφρώς πίσω σας, και ωθήστε το κατώτατο σημείο σας από το πάτωμα. Με τα χέρια και τα πόδια σας κινηθείτε προς τα πίσω ή προς τα εμπρός μέχρι τη γραμμή του τερματισμού.
 
 
11) Αποκτήστε ευλυγισία με γιόγκα
Βοηθήστε τα παιδιά να αποκτήσουν ευλυγισία και να γίνουν πιο εύκαμπτα κάνοντας μερικές ασκήσεις γιόγκα. Θα τα βοηθήσει να γνωρίσουν καλύτερα το σώμα τους, να αποκτήσουν ισορροπία αλλά και να βελτιώσουν τη στάση του σώματος και τη συγκέντρωσή τους. Καθίστε σε θέση σταυροπόδι: Βάλτε το ένα πόδι πάνω από τον αντίθετο μηρό. Κάντε το ίδιο με το άλλο πόδι. Εναλλακτικά, τοποθετήστε τα πόδια με τρόπο που να είναι άνετο (όπως στη φωτογραφία) προσπαθώντας με τα γόνατα να αγγίζετε το έδαφος.
 
 
12) Παλιά παραδοσιακά παιχνίδια
Τα παιδιά σας μπορούν να διασκεδάσουν με τα ίδια παιχνίδια που παίζατε και εσείς όταν ήσασταν στην ηλικία τους. Απλές δραστηριότητες, όπως κρυφτό και κυνηγητό μπορούν να αποτελέσουν μία καλή μορφή άσκησης σε εσωτερικούς χώρους. Παίξτε το «Κάνε ότι κάνω» εστιάζοντας σε αερόβιες δραστηριότητες όπως άλματα ή ανεβοκατέβασμα σκάλας για τη βελτίωση της λειτουργίας της καρδιάς και των πνευμόνων.
 
 
13) Παίξτε χιονοπόλεμο χωρίς χιόνι
Δεν χρειάζεστε απαραίτητα το χιόνι για να χαρούν τα παιδιά μια μέρα χιονοπόλεμο. Αρχικά, απομακρύνετε τα εύθραυστα αντικείμενα. Στη συνέχεια, φτιάξτε χιονόμπαλες με βάτες, με καθαρές λευκές κάλτσες, με χαρτιά, χαρτομάντιλα ή βαμβάκι σε μορφή μπάλας. Αν θέλετε να το πάρετε στα σοβαρά, αφήστε τα παιδιά να χτίσουν κάστρα με μαξιλάρια, άδεια κουτιά και κουβέρτες σαν κρησφύγετο. Στη συνέχεια, καθίστε πίσω και ξεκινήστε την επίθεση!
 
 
14) Παίξτε με ένα «αλεξίπτωτο»
Στην πραγματικότητα, δεν χρειάζεστε ένα αλεξίπτωτο για να παίξετε διασκεδαστικά ‘αλεξιπτωτικά’ παιχνίδια. Το μόνο που χρειάζεστε είναι ένα σεντόνι, ένα μεγάλο δωμάτιο, όπως ένα γκαράζ και μια ομάδα φίλων. Δοκιμάστε να βάλετε μικρές μπάλες στην κορυφή του σεντονιού και αφήστε τα παιδιά να το ανακινήσουν ζωηρά σαν να πρέπει να «σκάσουν» όπως κάνουν τα ποπ κορν. Εναλλακτικά, μπορείτε να παίξετε την ‘αλεξιπτωτική σημαία’. Όλοι μαζί σηκώνουν το αλεξίπτωτο ψηλά και 2 άτομα τρέχουν από κάτω όσο προλαβαίνουν μέχρι το αλεξίπτωτο να κατέβει πάλι κάτω.

Πηγή : http://www.nutrimed.gr

Βρείτε μας στο facebook

SFbBox by psd to html