Με αφορμή τις ερωτήσεις που δεχόμαστε κατά καιρούς από τις μαμάδες , αποφασίσαμε το πρώτο μας θέμα από αυτή την Παρασκευή να είναι αφιερωμένο σε αυτές και στα παιδιά τους.

Στείλτε μας τις ερωτήσεις σας εδώ με Θέμα ΜΑΜΑΔΕΣ και κάθε Παρασκευή οι διαιτολόγοι του nutrimed.gr θα απαντούν σε κάποιες από αυτές.

Από ποια ηλικία ανησυχούμε για την παιδική παχυσαρκία. Π.χ. τα στρουμπουλά μωρά σημαίνει ότι θα είναι παχιά μεγαλώνοντας.

Είναι σημαντικό από την ώρα που θα γεννηθεί ένα παιδί να παρακολουθούμε την ανάπτυξη και την πορεία της ανάπτυξης του με τη βοήθεια των πινάκων ανάπτυξης που υπάρχουν στο βιβλιάριο υγείας του. Συγκεκριμένα, ανά 6 μήνες παρακολουθούμε την πορεία ανάπτυξης του ύψους, του βάρους και του Δείκτη Μάζας Σώματος (ΔΜΣ) ως προς την ηλικία. Αυτό σημαίνει πως ποτέ δεν μπορούμε να βγάλουμε συμπεράσματα μόνο από μια παράμετρο ή μόνο από μια χρονική στιγμή. Δηλαδή, τα φυσιολογικά πλαίσια στις καμπύλες ανάπτυξης βρίσκονται μεταξύ 25ου και 75ου τερτατημορίου, εάν ένα παιδί για κάποιο εξάμηνο βρίσκεται πάνω από το 85ο τερτατημόριο ως προς το βάρος του ή το ΔΜΣ δεν μπορεί να το ερμηνεύσουμε ως υπέρβαρο. Θα πρέπει να παρακολουθήσουμε την πορεία τόσο του βάρους και του ύψους όσο και του ΔΜΣ του μέσα στο χρόνο, στα επόμενα δηλαδή εξάμηνα. Εάν συστηματικά για παρατεταμένο χρονικό διάστημα ένα παιδί βρίσκεται πάνω ή κάτω από τα φυσιολογικά όρια είναι σημαντικό να συζητήσουμε την παρατήρησή μας αυτή με το παιδίατρο και το διαιτολόγο, οι οποίοι και θα μας βοηθήσουν να ερμηνεύσουμε την πορεία της ανάπτυξης και θα μας καθοδηγήσουν για τις απαραίτητες ενέργειες που πρέπει να κάνουμε.


Πόσα γεύματα πρέπει να τρώει ημερησίως. Π.χ. Στο σχολείο βάζουμε: τοστ, κράκερ & φρούτο. Το μεσημέρι στις 3 τρώει κανονικό γεύμα και μετά το βράδυ που ξαναπεινάει τι κάνουμε, δίνουμε πάλι φαγητό; Μήπως είναι υπερβολή;

Καταρχάς είναι σημαντικό να ορίσουμε τη λέξη γεύμα, καθώς πολλοί μπερδεύονται. Γενικότερα, γεύμα θεωρείται κάθε τι που τρώμε μια συγκεκριμένη στιγμή της ημέρας π.χ. ακόμη κι ένα φρούτο ή ένα ποτήρι γάλα θεωρείται γεύμα και συγκεκριμένα «μικρό» λόγω της μικρής ποσότητας τροφής που περιέχει. Τα παιδιά είναι σημαντικό να καταναλώνουν 3 κυρίως ή μεγάλα γεύματα (πρωινό, μεσημεριανό και βραδινό) και 2-3 μικρά γεύματα (δεκατιανό, απογευματινό ή/και προ του ύπνου). Το πρωινό ως το βασικό γεύμα της ημέρας, ιδιαίτερα για τα παιδιά, θα πρέπει να περιέχει τρόφιμα από δύο τουλάχιστον διαφορετικές ομάδες τροφίμων (γαλακτοκομικά, δημητριακά και φρούτα) και ναι θεωρείται μεγάλο γεύμα της ημέρας, για αυτό κι ένα ποτήρι γάλα από μόνο του δεν λαμβάνεται ως πρωινό. Αναφορικά με τα ενδιάμεσα - μικρά γεύματα είναι σημαντικό να γίνονται κάθε 3-4 ώρες από το προηγούμενο γεύμα, τη στιγμή που πεινά το παιδί και όχι απαραίτητα επειδή «πρέπει να φάει» και να περιέχουν τρόφιμα όπως φρούτα και 100% φυσικούς χυμούς, δημητριακά, γαλακτοκομικά, ψωμί με τυρί κοκ. Αυτό σημαίνει πως ένα παιδί που έχει κάνει ένα καλό πρωινό και θα φάει το μεσημεριανό του νωρίς το μεσημέρι, δεν έχει απαραίτητα ανάγκη το τοστ στο σχολείο αλλά κάτι λιγότερο, για αυτό είναι σημαντικό να παρακολουθείτε τη διατροφή του στο σπίτι και να κάνετε διερευνητικές ερωτήσεις για την πείνα του και πως την ικανοποίησε εκτός σπιτιού, ώστε να συζητάτε μαζί τις εναλλακτικές την επόμενη φορά. Αντίστοιχα, ένα παιδί που έχει κάνει ένα «καλό» πρωινό, ένα επίσης πλούσιο δεκατιανό και έχει φάει αργά το μεσημέρι το μεσημεριανό του σε μια ικανοποιητική ποσότητα μπορεί να ξαναπεινάσει περίπου την ώρα του βραδινού και να παραλείψει το απογευματινό. Με βάση τα παραπάνω, τα μεγάλα γεύματα της ημέρας περιέχουν περισσότερες ομάδες τροφίμων και η ποσότητά τους καθορίζεται από την ηλικία, την περίοδο ανάπτυξης και … από την όρεξη του παιδιού, δηλαδή κατά πόσο πεινά και εάν νιώθει χορτάτο στο τέλος του γεύματος. Επομένως πριν κρίνετε εάν είναι πολύ ή λίγο το βραδινό ρωτήστε το παιδί πόσο περίπου πεινά και αξιολογήστε την ποσότητα που θα ήθελε να φάει μαζί. Εάν στο τέλος του γεύματος, πεινά κι άλλο μπορείτε να συμπληρώσετε κάτι ακόμη στο πιάτο του.

Πηγή : http://www.nutrimed.gr

Βρείτε μας στο facebook

SFbBox by psd to html