Καρκίνος του μαστού και μεσογειακή διατροφή

Μια μεσογειακή διατροφή, πλούσια σε λαχανικά, ψάρια και ελαιόλαδο μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο επανεμφάνισης καρκίνου του μαστού, σύμφωνα με μια νέα, μικρή μελέτη.

hr id="system-readmore" /></p> <p>Η έρευνα που έγινε σε περισσότερες από 300 γυναίκες με καρκίνο του μαστού σε πρώιμο στάδιο, ενισχύει προηγούμενες μελέτες που υποστηρίζουν ότι η διατροφή μπορεί να παίξει σημαντικό ρόλο στη μείωση του κινδύνου εμφάνισης καρκίνου.</p> <p>H μελέτη παρουσιάστηκε στο συνέδριο της Αμερικανικής Εταιρείας Κλινικής Ογκολογίας (Asco) στο Σικάγο: 199 από τις γυναίκες που συμμετείχαν ακολούθησαν την κανονική διατροφή τους και 108 ακολούθησαν τη μεσογειακή διατροφή, που περιλαμβάνει λαχανικά, φρούτα, ξηρούς καρπούς, ψάρια, ελαιόλαδο και δημητριακά ολικής αλέσεως, ενώ είναι χαμηλή σε κόκκινο και επεξεργασμένο κρέας, καθώς και ελάχιστη κατανάλωση αλκοόλ.</p> <p>Οι άνθρωποι που θεωρείται ότι λαμβάνουν το μέγιστο όφελος της μεσογειακής διατροφής καταναλώνουν λιγότερο από ένα ποτό την ημέρα (οι γυναίκες) ή ένα με δύο (οι άνδρες), ενώ τρώνε λιγότερες από τρεις μερίδες κόκκινου κρέατος την ημέρα. Τρώνε επίσης αρκετές μερίδες φρούτων και λαχανικών ημερησίως, μια μερίδα δημητριακών ολικής αλέσεως και έως τέσσερις μερίδες ψάρι την εβδομάδα.</p> <p>Στην τελευταία μελέτη, που πραγματοποιήθηκε στο νοσοκομείο Πιατσέντζα στην Ιταλία, οι γυναίκες που είχαν αντιμετωπίσει τον καρκίνο του μαστού παρακολουθούνταν για τρία χρόνια. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, 11 ασθενείς που εμφάνισαν και πάλι καρκίνο από εκείνες που ακολουθούσαν τηνκανονική διατροφή τους, ενώ καμία γυναίκα από την ομάδα που ακολουθούσε μεσογειακή διατροφή δεν υποτροπίασε.</p> <p>Μια άλλη έρευνα που δημοσιεύθηκε πέρυσι στην επιθεώρηση JAMA Internal Medicine διαπίστωσε ότι η κατανάλωση μεσογειακής διατροφής που περιλαμβάνει έξτρα παρθένο ελαιόλαδο σχετίστηκε με χαμηλότερο κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του μαστού.</p> <p>Η μελέτη που διεξήχθη από το πανεπιστήμιο της Ναβάρα στην Παμπλόνα της Ιταλίας και το Ισπανικό Κέντρο Ιατροβιολογικών Ερευνών στη Μαδρίτη της Ισπανία, συνέκρινε γυναίκες των οποίων οι οικογένειες κατανάλωναν ένα λίτρο ελαιολάδου την εβδομάδα, με γυναίκες που ακολουθούσαν διατροφή χαμηλή σε λιπαρά.</p> <p>Εξετάζοντας περισσότερες από 4.000 γυναίκες, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι όσες ακολουθούσαν μεσογειακή διατροφή με ελαιόλαδο είχαν 68% μικρότερο κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του μαστού.</p> <p>Η Δρ Erica Mayer, εμπειρογνώμονας του καρκίνου του μαστού της Asco, δήλωσε: «Το όλο θέμα των αλλαγών στον τρόπο ζωής των ασθενών με καρκίνου του μαστού είναι πολύ σημαντικό. Υπάρχει ουσιαστική έρευνα σε εξέλιξη για το τι θα πρέπει να συνιστούμε σε όσες γυναίκες επιβιώνουν από τον καρκίνο του μαστού».</p> <p>Όμως τόνισε ότι μελέτες μέχρι σήμερα είναι αντικρουόμενες ορισμένες φορές και ότι η πρόσφατη μελέτη είχε κάποια προβλήματα στη μεθοδολογία της. «Δεν είναι σαφές λοιπόν ότι υπάρχει μια συγκεκριμένη δίαιτα ή κάποια τρόφιμα που πρέπει να καταναλώνουμε ή να μην καταναλώνουμε για να αποτρέψουμε την επανεμφάνιση του καρκίνου», είπε.</p> <p style="text-align: right;">Πηγή : <a href="http://www.iatrikanews.gr/" target="_blank" rel="noopener noreferrer">http://www.iatrikanews.gr/</a></p>"

Πως θα χάσετε κιλά με τη μικρότερη δυνατή προσπάθεια

Θέλετε λοιπόν να χάσετε μερικά κιλά – και ποιος δεν θέλει, ειδικά τώρα που μπήκε το καλοκαίρι. Φυσικά, έχετε ακούσει τη συνταγή:  «Τρώτε σωστά και γυμναστείτε».

hr id="system-readmore" /></p> <p>Όμως ποιο από τα δύο θα κάνει μεγαλύτερη διαφορά στην προσπάθειά σας να επιτύχετε τον στόχο σας;</p> <p>Είναι πραγματικά καλύτερο να πηγαίνετε στο γυμναστήριο τέσσερις φορές την εβδομάδα ή να παραγγείλετε μια σαλάτα αντί για καρμπονάρα στο μεσημεριανό γεύμα;</p> <p>Ο Fillip Stanforth, καθηγητής Επιστήμης της Άσκησης στο πανεπιστήμιο του Τέξας και διευθυντής του Fitness Institute, έχει την απάντηση που αναζητούμε: «Οι μελέτες δείχνουν ότι από την άποψη της απώλειας βάρους, η διατροφή παίζει πολύ μεγαλύτερο ρόλο από ό, τι η άσκηση».</p> <p>Και να γιατί: Η άσκηση απαιτεί χρόνο και συνεπή προσπάθεια, ενώ χρειάζεται περισσότερος χρόνος για να δείτε τα αποτελέσματά της, σύμφωνα με τον Stanforth. Επίσης, καίει πολύ λιγότερες θερμίδες από ό, τι οι περισσότεροι άνθρωποι νομίζουν.</p> <p>Αντίθετα, υπάρχουν πολλά τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη και λιπαρά, υψηλής θερμιδικής αξίας, που μπορούμε να κόψουμε από τη διατροφή μας ώστε να δούμε μια αρκετά μεγάλη αλλαγή σε σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα.</p> <p>«Θα έπρεπε να περπατήσετε 55 χιλιόμετρα για να κάψετε 3.500 θερμίδες, μιλάμε για πολύ περπάτημα. Αλλά αν το δει κάποιος από την πλευρά του φαγητού, μια σοκολάτα θα μπορούσε να έχει, ας πούμε, 500 θερμίδες. Είναι πολύ πιο εύκολο να κόψετε τη σοκολάτα που τρώτε κάθε μέρα από το να περπατάτε 8 χιλιόμετρα κάθε μέρα».</p> <p>Μια μεγάλη ανασκόπηση 20 μελετών στις οποίες συμμετείχαν περισσότερα από 3.000 άτομα και η οποία δημοσιεύθηκε στο American Journal of Clinical Nutrition το 2014, διαπίστωσε ότι οι δίαιτες που περιελάμβαναν τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνη και αντικαταστάσεις φαγητών με άλλα χαμηλότερων θερμίδων, είχαν καλύτερα αποτελέσματα στην απώλεια βάρους: βοήθησαν πιο αποτελεσματικά τους ανθρώπους να χάσουν κιλά και να διατηρήσουν το βάρος τους μετά από μια περίοδο δίαιτας μειωμένων θερμίδων, σε σύγκριση με την άσκηση.</p> <p>Μια άλλη μελέτη του 2011 που εξέτασε τη σχέση μεταξύ της λιπώδους μάζας και της σωματικής δραστηριότητας στα παιδιά, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η έλλειψη δραστηριότητας δεν είναι πιθανόν ο καθοριστικός παράγοντας για την παχυσαρκία στα παιδιά.</p> <p>Βέβαια, η άσκηση μπορεί να παίξει σημαντικό ρόλο αργότερα. Άλλες μελέτες, για παράδειγμα, δείχνουν ότι οι άνθρωποι που κρατούν μακριά τα κιλά που έχασαν, όχι μόνο τρώνε σωστά αλλά και ασκούνται τακτικά.</p> <p>Επιπλέον, η άσκηση έχει και άλλα οφέλη, από το «ανέβασμα» της διάθεσής μας και την προστασία το σώματός μας από τις αρνητικές συνέπειες της γήρανσης, έως την καλύτερη διαχείριση των συμπτωμάτων της κατάθλιψης και του άγχους. Επίσης, η ανάπτυξη και η διατήρηση των μυών σημαίνει ότι το σώμα σας θα καίει περισσότερες θερμίδες όλη την ημέρα.</p> <p style="text-align: right;">Πηγή : <a href="http://www.iatrikanews.gr/" target="_blank" rel="noopener noreferrer">http://www.iatrikanews.gr/</a></p>"

Μετά το... ξενύχτι

Οι μαύροι κύκλοι και οι σακούλες κάτω από τα μάτια σου είναι και η απόδειξη ό, τι γύρισες σπίτι νωρίς το… πρωί!

Περισσότερα...

Βρείτε μας στο facebook

SFbBox by psd to html