Τα συμπληρώματα διατροφής στην απώλεια βάρους

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας η παχυσαρκία σήμερα έχει πάρει διαστάσεις επιδημίας με πάνω από 1 δισεκατομμύριο ενήλικες παγκοσμίως να είναι υπέρβαροι - τουλάχιστον 300 εκατομμύρια από αυτούς θεωρούνται κλινικά παχύσαρκοι – ενώ αποτελεί σημαντικό επιβαρυντικό παράγοντα για χρόνιες ασθένειες και αναπηρίες.

Περισσότερα...

Μια ώρα τρέξιμο την ημέρα αυξάνει το χρόνο ζωής κατά 7 ώρες!

Το τρέξιμο είναι μια αερόβια άσκηση που βελτιώνει τη λειτουργία της καρδιάς, αυξάνει το μυικό ιστό, συμβάλλει στην καλή ρύθμιση των ορμονών του σώματος, προσφέρει ευεξία και μειώνει την ανάπτυξη διαφόρων ασθενειών.

Περισσότερα...

6 συνήθειες που θα σε κάνουν να νιώθεις ξεκούραστη όλη την ημέρα

Ο σύγχρονος τρόπος ζωής και οι γρήγοροι ρυθμοί της καθημερινότητας κουράζουν το πνεύμα και το σώμα του ανθρώπου, ο οποίος αδυνατεί να προσαρμοστεί στην υπερπληροφόρηση και να αποδώσει τα μέγιστα σε όλες τις εργασίες που πρέπει να φέρει εις πέρας, καθημερινά.

Περισσότερα...

Αυπνία

Η αϋπνία είναι μια επίμονη διαταραχή που χαρακτηρίζεται από δυσχέρεια επέλευσης ύπνου, εύκολη αφύπνιση, εξαιρετικά βραχύ ύπνο ή ύπνο που δεν ξεκουράζει.

hr id="system-readmore" /></p> <p>Η αϋπνία μπορεί να υποσκάψει σημαντικά το επίπεδο ενέργειας ενός οργανισμού, την υγεία του, την απόδοση στην εργασία και την ποιότητα της ζωής. Ο πάσχων από αυπνία εμφανίζει μειωμένη ενεργειακή εφεδρεία, πλημμελή επιδιόρθωση των κυτταρικών φθορών που γίνονται κατά την διάρκεια του 24ώρου,  διαταραχές στην έκκριση χημικών ουσιών και ορμονών που εκκρίνονται περιοδικά και συνδέονται με το κυκλικό φαινόμενο του ύπνου.</p> <p>Η αυπνία ενδέχεται να προκαλέσει προβλήματα μνήμης, χρόνιο σύνδρομο κόπωσης, μυϊκά άλγη, ψυχολογικά προβλήματα,  εξασθένηση ανοσοποιητικού συστήματος, διαταραχές αρτηριακής πίεσης, προβλήματα σακχάρου, καρδιακά προβλήματα, προβλήματα βάρους. Η περιοδικότητα και η εσωτερική αρχιτεκτονική του ύπνου συνδέεται άμεσα με την ομαλή λειτουργία ενός κεντρικού νευρωνικού βηματοδότη, ο οποίος με την σειρά του συνδέεται με την αμφιβληστροειδουποθαλαμική οδό και ενεργοποιείται από πολλούς παράγοντες όπως η συσκότιση, η απουσία ήχων, ορμονικούς παράγοντες. Η ένταση του φωτός έχει κεντρικό ρόλο στον κύκλο ύπνου εγρήγορσης στον άνθρωπο.</p> <p><br /><strong>Συνήθειες που συντελούν στην επέλευση της αϋπνίας είναι:</strong></p> <p><br />·      Η ανυπαρξία σταθερού ωραρίου κατάκλισης αφύπνισης. Η σταθεροποίηση του ωραρίου ύπνου διευκολύνει την λειτουργία του ενδογενούς βηματοδότη ύπνου.<br />·      Η χρήση φθαρμένου στρώματος και πεπαλαιωμένων μαξιλαριών. Πολλοί άνθρωποι αμελούν να αλλάζουν το στρώμα τους μετά την παρέλευση της ημερομηνίας λήξης που καταγράφει ο κατασκευαστής. Λίγοι άνθρωποι γνωρίζουν ότι ακόμη και τα πιο τέλεια στρώματα έχουν ημερομηνία λήξεως που συνήθως είναι τα οκτώ χρόνια. Τα μαξιλάρια έχουν συνήθως βραχύτερη διάρκεια χρήσης (συνήθως δύο έτη). Η κακή στάση που υποχρεώνεται το σώμα να πάρει σε ένα φθαρμένο στρώμα ευθύνεται για πολλά προβλήματα αυπνίας μη επαρκούς ξεκούρασης πόνων στο σώμα.<br />·      Η συνήθεια πολλών ανθρώπων να κοιμούνται με ανοιχτή τηλεόραση. Το φως και οι ήχοι επιδρούν δυσμενώς στον βηματοδότη του ύπνου αναστέλλοντας την ενεργοποίησή του. Τα ξυπνητήρια, τα κινητά τηλέφωνα, οι τηλεοράσεις τα tablets πρέπει να απενεργοποιούνται πλήρως. Εάν είναι απαραίτητο να χρησιμοποιήσετε ξυπνητήρι, τουλάχιστον φροντίστε να είναι παντελώς αθόρυβο.<br />·      Η απουσία χαλαρωτικής ατμόσφαιρας κατά το δίωρο που προηγείται της κατάκλισης. Αποφύγετε την εργασία, την επίπονη άσκηση, την επαφή με δυσάρεστα ερεθίσματα πριν τον ύπνο. Η υιοθέτηση μιας χαλαρωτικής συνήθειας (π.χ. μπάνιο με χλιαρό νερό, ακρόαση χαλαρωτικής μουσικής) πριν τον ύπνο βοηθά την επέλευσή του.<br />·      Η συνήθεια του παρατεταμένου μεσημεριανού βαθέως ύπνου. Εάν πάσχετε από αϋπνία, αποφύγετε να κοιμάστε παρατεταμένα κατά την διάρκεια της ημέρας. Προτιμήστε να ξεκουραστείτε ξαπλώνοντας ή κάνοντας περίπατο. Οπωσδήποτε μην κοιμάστε πάνω από μισή ώρα κατά την διάρκεια της ημέρας εάν δεν μπορείτε να το αποφύγετε παντελώς.<br />·      Η συνήθεια λήψης μεγάλων λιπαρών γευμάτων, αλκοόλ ή καφέ πριν τον ύπνο. Τρώτε τρία τέσσερα γεύματα κατά την διάρκεια της ημέρας, χωρίς να παραλείπετε το πρωινό. Το βραδινό σας πρέπει να είναι το πιο ελαφρό γεύμα της ημέρας και να απέχει τουλάχιστον μία δύο ώρες από τον ύπνο. Αποφύγετε κάθε τρόφιμο με μικρή ή μεγάλη συγκέντρωση καφεΐνης. Αποφύγετε καφέ τσάι σοκολάτα ποτά τύπου cola μετά το μεσημέρι. Αποφύγετε την  κατάχρηση αλκοόλ, ιδιαίτερα μετά το μεσημέρι. Αποφύγετε να πίνετε νερό πριν τον ύπνο. Η ουροδόχος κύστη όταν είναι υπό τάση εμποδίζει την ομαλή έλευση του ύπνου.<br />·      Το κάπνισμα μπορεί να διαταράξει τον ύπνο λόγω της τοξικής επίδρασης της νικοτίνης. Εάν δεν θέλετε να διακόψετε το κάπνισμα τουλάχιστον μην καπνίζετε κατά το δίωρο που προηγείται της κατάκλισης.<br />·      Η συνήθεια που έχουν ορισμένοι άνθρωποι να κοιμούνται με τα ζώα τους. Αποφύγετε να παίρνετε τα ζώα σας στο κρεβάτι. Ορισμένα συστατικά του τριχώματος των ζώων ή εξωγενείς παράγοντες που επικάθονται στο τρίχωμα (π.χ. γύρη) ενδέχεται να διαταράξουν τον ομαλό ύπνο.<br />·      Η συνήθεια της καθιστικής ζωής. Η καθημερινή βάδιση δίνει στον οργανισμό την υγιή φυσική σωματική κόπωση που είναι απαραίτητη για να επέλθει ο χαλαρωτικός ύπνος. Ωστόσο εάν η άσκηση είναι επίπονη και πραγματοποιείται αμέσως πριν τον ύπνο μπορεί να επιφέρει το αντίθετο αποτέλεσμα. Η καλύτερη δραστηριότητα με ευεργετικά για τον ύπνο αποτελέσματα  είναι η καθημερινή γρήγορη βάδιση υπό το φως του ήλιου πριν το μεσημέρι.<br />  Σε περιπτώσεις ανθεκτικής ή επίμονης αϋπνίας η σωστή ιατρική εξέταση είναι απαραίτητη. Τα συνηθέστερα νοσήματα που προκαλούν δευτεροπαθώς επίμονες αϋπνίες είναι εγκεφαλικά νοσήματα, καρδιακά νοσήματα, πεπτικές διαταραχές, αναπνευστικές νόσοι, ορμονικές διαταραχές, νεφρικά νοσήματα, ηπατικά νοσήματα, ψυχιατρικές καταστάσεις. Όταν η αϋπνία δεν προκαλείται δευτεροπαθώς από κάποιο υποκείμενο παράγοντα ή νόσημα, πρόκειται για πρωτοπαθή αυπνία.</p> <p><br /><strong>Φάρμακα κατά της αϋπνίας και εξάρτηση</strong><br />Τα περισσότερα χημικά φάρμακα που χρησιμοποιούνται για την αντιμετώπιση της αϋπνίας προκαλούν παρενέργειες όπως υπνηλία κατά την διάρκεια της ημέρας, καταστολή αντανακλαστικών και εξάρτηση. Σήμερα αποτελεσματικά βοτανικά φάρμακα εναλλακτικής ιατρικής σε συνδυασμό με διατροφικές θεραπείες και παρεμβάσεις καθημερινότητας δίνονται εξατομικευμένα και κατά προτεραιότητα ειδικά σε νέους δραστήριους ανθρώπους. Τα χημικά φάρμακα πρέπει να χρησιμοποιούνται με φειδώ μόνο σε ορισμένες περιπτώσεις ανθεκτικής αϋπνίας.</p> <p style="text-align: right;">Πηγή : <a href="http://anastasiamoschovaki1.blogspot.gr/" target="_blank" rel="noopener noreferrer">http://anastasiamoschovaki1.blogspot.gr/</a></p> <p style="text-align: right;"><a href="synergates/51-about-us/iatroi/692-2008-11-19-09-44-44.html" target="_blank" rel="noopener noreferrer">Μοσχοβάκη Αναστασία, Ειδική Παθολόγος</a></p>"

Καρκίνος του μαστού και μεσογειακή διατροφή

Μια μεσογειακή διατροφή, πλούσια σε λαχανικά, ψάρια και ελαιόλαδο μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο επανεμφάνισης καρκίνου του μαστού, σύμφωνα με μια νέα, μικρή μελέτη.

hr id="system-readmore" /></p> <p>Η έρευνα που έγινε σε περισσότερες από 300 γυναίκες με καρκίνο του μαστού σε πρώιμο στάδιο, ενισχύει προηγούμενες μελέτες που υποστηρίζουν ότι η διατροφή μπορεί να παίξει σημαντικό ρόλο στη μείωση του κινδύνου εμφάνισης καρκίνου.</p> <p>H μελέτη παρουσιάστηκε στο συνέδριο της Αμερικανικής Εταιρείας Κλινικής Ογκολογίας (Asco) στο Σικάγο: 199 από τις γυναίκες που συμμετείχαν ακολούθησαν την κανονική διατροφή τους και 108 ακολούθησαν τη μεσογειακή διατροφή, που περιλαμβάνει λαχανικά, φρούτα, ξηρούς καρπούς, ψάρια, ελαιόλαδο και δημητριακά ολικής αλέσεως, ενώ είναι χαμηλή σε κόκκινο και επεξεργασμένο κρέας, καθώς και ελάχιστη κατανάλωση αλκοόλ.</p> <p>Οι άνθρωποι που θεωρείται ότι λαμβάνουν το μέγιστο όφελος της μεσογειακής διατροφής καταναλώνουν λιγότερο από ένα ποτό την ημέρα (οι γυναίκες) ή ένα με δύο (οι άνδρες), ενώ τρώνε λιγότερες από τρεις μερίδες κόκκινου κρέατος την ημέρα. Τρώνε επίσης αρκετές μερίδες φρούτων και λαχανικών ημερησίως, μια μερίδα δημητριακών ολικής αλέσεως και έως τέσσερις μερίδες ψάρι την εβδομάδα.</p> <p>Στην τελευταία μελέτη, που πραγματοποιήθηκε στο νοσοκομείο Πιατσέντζα στην Ιταλία, οι γυναίκες που είχαν αντιμετωπίσει τον καρκίνο του μαστού παρακολουθούνταν για τρία χρόνια. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, 11 ασθενείς που εμφάνισαν και πάλι καρκίνο από εκείνες που ακολουθούσαν τηνκανονική διατροφή τους, ενώ καμία γυναίκα από την ομάδα που ακολουθούσε μεσογειακή διατροφή δεν υποτροπίασε.</p> <p>Μια άλλη έρευνα που δημοσιεύθηκε πέρυσι στην επιθεώρηση JAMA Internal Medicine διαπίστωσε ότι η κατανάλωση μεσογειακής διατροφής που περιλαμβάνει έξτρα παρθένο ελαιόλαδο σχετίστηκε με χαμηλότερο κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του μαστού.</p> <p>Η μελέτη που διεξήχθη από το πανεπιστήμιο της Ναβάρα στην Παμπλόνα της Ιταλίας και το Ισπανικό Κέντρο Ιατροβιολογικών Ερευνών στη Μαδρίτη της Ισπανία, συνέκρινε γυναίκες των οποίων οι οικογένειες κατανάλωναν ένα λίτρο ελαιολάδου την εβδομάδα, με γυναίκες που ακολουθούσαν διατροφή χαμηλή σε λιπαρά.</p> <p>Εξετάζοντας περισσότερες από 4.000 γυναίκες, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι όσες ακολουθούσαν μεσογειακή διατροφή με ελαιόλαδο είχαν 68% μικρότερο κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του μαστού.</p> <p>Η Δρ Erica Mayer, εμπειρογνώμονας του καρκίνου του μαστού της Asco, δήλωσε: «Το όλο θέμα των αλλαγών στον τρόπο ζωής των ασθενών με καρκίνου του μαστού είναι πολύ σημαντικό. Υπάρχει ουσιαστική έρευνα σε εξέλιξη για το τι θα πρέπει να συνιστούμε σε όσες γυναίκες επιβιώνουν από τον καρκίνο του μαστού».</p> <p>Όμως τόνισε ότι μελέτες μέχρι σήμερα είναι αντικρουόμενες ορισμένες φορές και ότι η πρόσφατη μελέτη είχε κάποια προβλήματα στη μεθοδολογία της. «Δεν είναι σαφές λοιπόν ότι υπάρχει μια συγκεκριμένη δίαιτα ή κάποια τρόφιμα που πρέπει να καταναλώνουμε ή να μην καταναλώνουμε για να αποτρέψουμε την επανεμφάνιση του καρκίνου», είπε.</p> <p style="text-align: right;">Πηγή : <a href="http://www.iatrikanews.gr/" target="_blank" rel="noopener noreferrer">http://www.iatrikanews.gr/</a></p>"

Βρείτε μας στο facebook

SFbBox by psd to html