Ο μεγάλος μύθος για το νερό

Το έχουμε ακούσει/ διαβάσει όλοι και πάρα πολλοί από εμάς το εφαρμόζουμε με θρησκευτική ευλάβεια και ψυχαναγκαστική προσήλωση: ο οργανισμός μας χρειάζεται απαραιτήτως τουλάχιστον 2 λίτρα νερό καθημερινά (ή αλλιώς 8 ποτήρια). Το νούμερο αυτό συχνά κινείται ανοδικά, με ορισμένους να ανεβάζουν την ποσότητα στα 3 λίτρα για τους άνδρες, για όσους βρίσκονται σε δίαιτα ή για όσες ενδιαφέρονται για την άριστη διατήρηση της επιδερμίδας τους. Ας το ξεκαθαρίσουμε: πρόκειται για έναν ακόμη μύθο που σχετίζεται με τα θέματα υγείας.

Περισσότερα...

Πίσω από τις λέξεις

Καθώς περιδιαβάζουμε τους διαδρόμους του σουπερμάκετ το μάτι μας πέφτει σε εντυπωσιακές λέξεις στις συσκευασίες τροφίμων, που πολύ συχνά μας οδηγούν στο να τις επιλέξουμε. Όμως σημαίνουν αυτό που νομίζουμε; Αν και οι χαρακτηρισμοί που χρησιμοποιούνται για τα τρόφιμα είναι νομικά οριοθετημένοι, εμείς οι καταναλωτές δεν γνωρίζουμε συνήθως με ακρίβεια αυτά τα όρια, με αποτέλεσμα ορισμένες φορές να μην αντιλαμβανόμαστε τι ακριβώς αγοράζουμε. Παρακάτω ακολουθεί μια επακριβής επεξήγηση των όρων που χρησιμοποιούνται, ώστε να αποφεύγονται οι παρεξηγήσεις.

Περισσότερα...

Τα ευεργετικά στοιχεία του καρότου

Ένα από τα λαχανικά που συναντάμε πιο  συχνά στην ελληνική κουζίνα είναι το καρότο, ο χαρακτηριστικός πορτοκαλί καρπός που έχει συνδεθεί στο μυαλό μας ως συστατικό σε κλασικά παραδοσιακά πιάτα όπως η φασολάδα και ο αρακάς, σε σαλάτα μαζί με το λάχανο και σε πολλές  παιδικές τροφές.

Περισσότερα...

Ποιες είναι οι απαραίτητες τροφές για κάθε ηλικία;

Στα 20:
Γιαούρτι

Γιατί: Για την υγεία και την ανάπτυξη των οστών. Οι περισσότεροι άνθρωποι έχουν την πεποίθηση ότι το γάλα είναι η καλύτερη πηγή ασβεστίου και μαγνησίου για την ανάπτυξη υγιών οστών και θα πρέπει να αποτελεί κύριο συστατικό της διατροφής των παιδιών μέχρι την ηλικία των 20 ετών.  Ωστόσο, το γιαούρτι αποτελεί καλύτερη πηγή ασβεστίου από το γάλα και ακόμα καλύτερη πηγή ασβεστίου και βιταμίνης D, η οποία συμβάλλει στην ακόμα καλύτερη απορρόφησή του είναι το τυρί, κυρίως το κίτρινο.

Περισσότερα...

Το φαγητό και η ψυχολογία μας

Γιατί το φαγητό μας κάνει να αισθανόμαστε τόσο μα τόσο όμορφα; Τι είναι αυτό που μας κάνει να έχουμε ιδιαίτερη αδυναμία σε συγκεκριμένα τρόφιμα/ γεύματα; Τι σημαίνουν/ συμβολίζουν αυτά για εμάς ; Ποια πρόσωπα μας θυμίζουν και τι αναμνήσεις έχουμε γύρω από αυτά;

Περισσότερα...

Πες μου τι τρως ... να σου πω ποιος είσαι

Γνωρίζατε ότι τα άτομα που αισθάνονται θυμό συνήθως επιλέγουν συμπαγείς τροφές, δύσκολες στην μάσηση, όπως είναι μία μπριζόλα, που πολλές φορές τους βοηθάνε,έστω παροδικά στην εκτόνωση του; Πρόσφατες έρευνες απέδειξαν πως οι διατροφικές μας επιλογές φωτογραφίζουν τη διάθεση μας, που οδηγεί στο να διαλέγουμε συγκεκριμένες τροφές έναντι κάποιων άλλων, με σκοπό να ελέγξουμε, υπο μια έννοια τα εκάστοτε συναισθημάτα μας. Είναι πολλές οι φορές που χρησιμοποιούμε το φαγητό ως μέσο προκειμένου να αντιμετωπίσουμε, να ρυθμίσουμε ή ακόμα και να εξαλείψουμε τα δυσάρεστα συναισθήματα.

Περισσότερα...

Τροφές με ... «διάθεση»

Δεν είναι λίγες οι φορές που δυσάρεστα και ευχάριστα συναισθήματα, αγχωτικές καταστάσεις και καθημερινά προβλήματα, απλή κούραση ή ακόμα και στιγμές χαλάρωσης βρίσκουν τη «γιατρειά» ή την παρηγοριά τους στο πιο απλό «φάρμακο», το φαγητό. Επειδή όμως τόσο η ποσότητα όσο και η επιλογή ανήκει αποκλειστικά σε εμάς, καθιστώντας μας αυτόματα γιατρούς του συναισθήματός μας, ας δούμε μαζί αν όντως οι επιλογές μας είναι και οι σωστές και πως αλλιώς μπορούμε να τις ελέγξουμε...

Περισσότερα...

Βρείτε μας στο facebook

SFbBox by psd to html