Πίσω από τις λέξεις

Καθώς περιδιαβάζουμε τους διαδρόμους του σουπερμάκετ το μάτι μας πέφτει σε εντυπωσιακές λέξεις στις συσκευασίες τροφίμων, που πολύ συχνά μας οδηγούν στο να τις επιλέξουμε.

Περισσότερα...

Καλύτερη από τις στατίνες η μεσογειακή διατροφή

Οι καρδιακές παθήσεις αντιμετωπίζονται καλύτερα με μια μεσογειακή διατροφή, σε σχέση με τα φάρμακα που μειώνουν τη χοληστερόλη, όπως υποστηρίζει μια νέα μελέτη.

Περισσότερα...

Κεφίρ για γερά οστά

Η οστεοπόρωση είναι μια ασθένεια των οστών που χαρακτηρίζεται από χαμηλή οστική πυκνότητα και μέτρια ποιότητα οστού.

Περισσότερα...

Όλες οι σοκολάτες δεν είναι ίδιες (έχει και καλές!)

Μια νέα ανάλυση προηγούμενων ερευνών, παρέχει μεγαλύτερη υποστήριξη στην ιδέα ότι το κακάο που βρίσκεται στη σοκολάτα μπορεί πραγματικά να είναι καλό για την υγεία μας.

hr id="system-readmore" /></p> <p>Προτού τρέξετε στο περίπτερο όμως, θα πρέπει να κάνουμε μια απαραίτητη διευκρίνιση: αν και ευεργετική γενικά, το αποτέλεσμα της καθημερινής κατανάλωσης σοκολάτας δεν είναι ξεκάθαρο.  Και οι ερευνητές δεν είναι ακόμη έτοιμοι να κάνουν συστάσεις για το τι ποσότητα σοκολάτας – και τι είδους – παρέχει οφέλη που υπερτερούν των αρνητικών επιπτώσεων.</p> <p>Όπως και να έχει, «όταν σταθμίζουμε τα οφέλη και τους κινδύνους», είπε η επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης Xiaochen Lin από το πανεπιστήμιο Μπράουν, οι καταναλωτές «δεν θα πρέπει να αγνοούν τις θερμίδες και τη ζάχαρη που περιέχει η σοκολάτα».</p> <p>Τι γνωρίζουμε γενικά για την επίδραση που έχουν οι φλαβανόλες – που βρίσκονται στο κακάο και στη σοκολάτα – στο καρδιαγγειακό και μεταβολικό σύστημα; Για να αποκτήσουν μεγαλύτερη προοπτική, η Λιν και οι συνεργάτες της αξιολόγησαν 19 έρευνες, που αφορούσαν συνολικά 1.131 συμμετέχοντες οι οποίοι κατανάλωναν φλαβανόλες από το κακάο ή placebo.</p> <p>Οι συμμετέχοντες που κατανάλωναν φλαβανόλες, έπρεπε να λαμβάνουν ποσότητα από 166 μιλιγκράμ έως 2.110 μιλιγκράμ την ημέρα, για διάρκεια από μόλις δύο εβδομάδες έως ένα έτος.</p> <p>Η περιεκτικότητα σε φλαβανόλες δεν είναι ίδια μεταξύ των διαφόρων προϊόντων σοκολάτας. Μια μελέτη του 2011 που δημοσιεύθηκε στην επιθεώρηση Journal of Agricultural and Food Chemistry διαπίστωσε ότι τα επίπεδα ποικίλλουν ευρέως μεταξύ δημοφιλών προϊόντων μαύρης σοκολάτας, αν και γενικά υπήρχαν περισσότερες σε αυτά σε σχέση με προϊόντα σοκολάτας γάλακτος ή λευκής σοκολάτας.</p> <p>Με χρηματοδότηση από το Εθνικό Ινστιτούτο Υγείας, τη σοκολατοποιία Mars, την Αμερικανική Καρδιολογική Εταιρεία και τη φαρμακοβιομηχανία Pfizer, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι εκείνοι που κατανάλωναν σοκολάτες με κακάο υψηλής περιεκτικότητας σε φλαβανόλες είχαν χαμηλότερα επίπεδα τριγλυκεριδίων, ενισχύοντας πιθανώς την καρδιαγγειακή τους υγεία. Επίσης, οι δοκιμές έδειξε ότι το σώμα τους έκανε καλύτερη δουλειά στον έλεγχο της φλεγμονής και του σακχάρου στο αίμα, ενώ αυξήθηκαν ελαφρώς τα επίπεδα της καλής χοληστερόλης.</p> <p>Σύμφωνα με τη Λιν, οι διαφορές αυτές ήταν «από μικρές έως μέτριες», αλλά παραμένουν σημαντικές από στατιστική άποψη. Οι μελέτες δείχνουν επίσης ότι τα αποτελέσματα είναι τα ίδια, ανεξάρτητα από το αν οι άνθρωποι είναι υπέρβαροι ή έχουν άλλα προβλήματα υγείας.</p> <p>Η Lin διευκρινίζει ότι προς το παρόν δεν υπάρχει τρόπος να γνωρίζουμε την ποσότητα και τη συχνότητα κατανάλωσης σοκολάτα που θα επηρεάσει θετικά την υγεία των ανθρώπων σε σημαντικό βαθμό. Ωστόσο, οι ερευνητές σημειώνουν ότι οι περισσότερες από τις μελέτες εξέτασαν τη μαύρη σοκολάτα: η μαύρη σοκολάτα έχει υψηλό επίπεδο (πάνω από 60%) κακάο και ελάχιστη ή καθόλου προσθήκη ζάχαρης.</p> <p>«Τα ευρήματα από την παρούσα μελέτη δεν θα πρέπει να γενικευθούν σε διαφορετικά είδη γλυκισμάτων σοκολάτας ή στη λευκή σοκολάτα», καθώς έχουν διαφορετικά επίπεδα ζάχαρης και λιπαρών, δήλωσε ο συν-συγγραφέας της μελέτης Δρ Simin Liu, διευθυντής του Κέντρου για την Παγκόσμια Καρδιομεταβολική Υγείας του πανεπιστήμιου Μπράουν. Τα αποτελέσματα της μελέτης δημοσιεύθηκαν στην επιθεώρηση The Journal of Nutrition.</p> <p style="text-align: right;">Πηγή : <a href="http://www.iatrikanews.gr/" target="_blank" rel="noopener noreferrer">http://www.iatrikanews.gr/</a></p>"

Ποιο στήθος κοτόπουλου να αποφεύγετε

Το κρέας του κοτόπουλου προτιμάται σε όλον τον κόσμο για την έλλειψη λίπους, την ποικιλία τρόπων μαγειρέματος και την έλλειψη επιβλαβούς επίδρασης στον οργανισμό μας.

Περισσότερα...

Βρείτε μας στο facebook

SFbBox by psd to html