Αχλάδι: ένας πολύτιμος σύμμαχος

Ζουμερά, γευστικά, αρωματικά, έχουμε συνηθίσει να τα τρώμε νωπά αλλά είναι νόστιμα εξίσου και σαν κομπόστα ή μαρμελάδα ή ως δροσιστικός χυμός.

hr id="system-readmore" /></p> <p>Η Ελλάδα κατέχει την 6η θέση σε παραγωγή αχλαδιών στην Ευρώπη, με κυριότερες ποικιλίες τα κρυστάλλια, τις κοντούλες, τα βουτυράτα και τα δουκέσσα, όμως τα τελευταία χρόνια κυκλοφορούν στην αγορά και διάφορες ασιατικές ποκιλίες.</p> <p>Τα αχλάδια περιέχουν βιταμίνη A, B1, B2, B6, C, K, ασβέστιο, νιασίνη, μαγνήσιο, φώσφορο, φυλλικό οξύ, φυτικές ίνες. Ένα μέτριο αχλάδι έχει περίπου 75 kcal.</p> <p><strong>Η κατανάλωση αχλαδιών έχει θετικές επιδράσεις στα εξής:</strong></p> <p><strong>ΑΝΟΣΟΠΟΙΗΤΙΚΟ:</strong> Ενδυναμώνει το ανοσοποιητικό σύστημα του οργανισμού λόγω των αντιοξειδωτικών συστατικών που περιέχει.</p> <p><strong>ΑΝΤΙΚΑΡΚΙΝΙΚΟ:</strong> Λόγω της περιεκτικότητας του σε βιταμίνη C και χαλκό αποτρέπεται η κυτταρική βλάβη από τις ελεύθερες ρίζες που προκαλλούν καρκινικές μεταλλάξεις.</p> <p><strong>ΧΟΛΗΣΤΕΡΟΛΗ:</strong> Εξαιτίας των πηκτινών που περιέχει βοηθά στη μείωση της LDLχοληστερόλης.</p> <p><strong>ΑΡΤΗΡΙΑΚΗ ΠΙΕΣΗ:</strong> Η γλουταθειόνη, συστατικό που υπάρχει στα αχλάδια, βοηθά στην προστασία του οργανισμού από την υψηλή αρτηριακή πίσεση και κατά συνέπεια από διάφορες θρομβώσεις και εγκεφαλικά επεισόδια.</p> <p><strong>ΔΥΣΚΟΙΛΙΟΤΗΤΑ:</strong> Λόγω των φυτικών ινών και της πηκτίνης, το αχλάδι θεωρείται ιδανικό για την καλή λειτουργία των εντέρων και την αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας με την ήπια καθαρτική του δράση.</p> <p><strong>ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗ:</strong> Το φυλλικό οξύ που περιέχει το αχλάδι είναι απαραίτητο κατά την περίοδο της εγκυμοσύνης, ενώ καθώς θεωρείται αντιαλλεργικό φρούτο είναι κατάλληλο για τα μωρά, όταν εντάξουν στη διατροφή τους τη φρουτόκρεμα.</p> <p><strong>ΟΣΤΕΟΠΟΡΩΣΗ:</strong> Λόγω της υψηλής περιεκτικότητας του σε βόριο, το οποίο βοηθά τον οργανισμό να απορροφήσει το ασβέστιο, συμβάλλει στην καθυστέρηση εμφάνισης της οστεοπόρωσης.</p> <p><strong>ΔΙΑΙΤΑ</strong>: Έχει χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη, δημιουργεί αίσθημα κορεσμού στο στομάχι και είναι κατάλληλο για σνακ, καθώς θεωρείται καλή πηγή ενέργειας.</p> <p>Ο χυμός του αχλαδιού είναι ιδανικός για να δροσίσει το σώμα, είτε λόγω υψηλών θερμοκρασιών το καλοκαίρι είτε στον πυρετό, καθώς μειώνει τη θερμοκρασία του σώματος και προσφέρει ηλεκτρολυτική ισορροπία.  Παράλληλα ο χυμός από αχλάδι ανακουφίζει από τον πονόλαιμο και τη δύσπνοια.</p> <p style="text-align: right;">Πηγή : <a href="http://www.iatrikanews.gr/" target="_blank" rel="noopener noreferrer">http://www.iatrikanews.gr/</a></p>"

Πρωινό: το καλύτερο γεύμα

Κάποιοι είναι φανατικοί του πρωινού γεύματος και το απολαμβάνουν καθημερινά. Όμως οι περισσότεροι από εμάς είτε το αποφεύγουν είτε «τσιμπάνε» κάτι στο δρόμο για τη δουλειά.

hr id="system-readmore" /></p> <p>Ποιοι βοηθούν περισσότερο τον οργανισμό τους; Βεβαίως οι πρώτοι, καθώς πολυάριθμες μελέτες έχουν δείξει τη θετική επίδρασή του στην υγεία μας. Ας δούμε τα οφέλη αναλυτικά.</p> <p><strong>Περιττά κιλά τέλος</strong><br />Σύμφωνα με έρευνα της περίφημης Κλινικής Μάγιο, όσοι άνθρωποι τρώνε τακτικά πρωινό έχουν περισσότερες πιθανότητες να διατηρήσουν το σωματικό τους βάρος σε ιδανικό επίπεδο. Ένας πιθανός λόγος είναι ότι όταν τρώμε ένα πλούσιο και θρεπτικό πρωινό, μπορεί να αισθανόμαστε λιγότερο πεινασμένοι αργότερα μέσα στην ημέρα και να αποφύγουμε να «τσιμπήσουμε» κάποιο όχι και τόσο υγιεινό σνακ.</p> <p><strong>Μια καλή αρχή</strong><br />Όσοι τρώνε ένα υγιεινό πρωινό, είναι πιθανόν να συνεχίσουν τις υγιεινές διατροφικές επιλογές και την υπόλοιπη ημέρα – κάπως σαν να δίνουμε στον εαυτό μας το καλό παράδειγμα. Αντιθέτως, όταν το αποφύγουμε ή πάρουμε κάποιο σφολιατοειδές στο χέρι, θα συνεχίσουμε να τρώμε ακατάστατα μέχρι το βράδυ.</p> <p><strong>Όλα τα καλά</strong><br />Η παράλειψη του πρωινού σημαίνει μια χαμένη ευκαιρία για την καθημερινή πρόσληψη των απαραίτητων για τον οργανισμό βιταμινών και μετάλλων. Το πρωινό δεν χρειάζεται να είναι εντυπωσιακό ή να απαιτεί πολύ από τον χρόνο μας: ένα απλό, γρήγορο, υγιεινό πρωινό μας παρέχει τα απαραίτητα συστατικά που απαιτεί το σώμα μας για την εύρυθμη λειτουργία του και μας παρέχει ενέργεια για όλη τη μέρα.</p> <p><strong>Κάντε το για την καρδιά σας</strong><br />Μια μελέτη του Χάρβαρντ διαπίστωσε ότι οι άνδρες που παραλείπουν το πρωινό τακτικά είχαν υψηλότερο κίνδυνο καρδιακής προσβολής ή θανάτου από στεφανιαία νόσο κατά 27% από ό, τι οι άνδρες που έτρωγαν πρωινό. Η ίδια έρευνα έδειξε ότι όσοι δεν τρώνε πρωινό είναι συνήθως περισσότερο πεινασμένοι αργότερα μέσα στην ημέρα και τρώνε περισσότερο φαγητό το βράδυ.</p> <p><strong>Λύστε τα προβλήματα!</strong><br />Η Αμερικανική Διαιτητική Ένωση υποστηρίζει ότι τα παιδιά που τρώνε πρωινό έχουν καλύτερη συγκέντρωση, δείχνουν περισσότερες δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων και συντονισμό ματιού-χεριού. Ναι, οι παρατηρήσεις ισχύουν και για τους ενήλικες.</p> <p><strong>Καλύτερη διάθεση</strong><br />Απολαμβάνοντας ένα υγιεινό πρωινό ξεκινάμε την ημέρα μας πιο ήρεμοι και πιο συγκεντρωμένοι, αποκτώντας τον σωστό ρυθμό για να εκμεταλλευτούμε την υπόλοιπη ημέρα – όχι με την ψυχή στο στόμα – ενώ όσο τρώμε μπορούμε να οργανώσουμε στην σκέψη μας τις υποχρεώσεις που έχουμε και πως θα τις αντιμετωπίσουμε καλύτερα. Ταυτόχρονα, με γεμάτο στομάχι μειώνονται οι πιθανότητες να έχουμε τα νεύρα μας μόνο και μόνο επειδή πεινάμε!</p> <p style="text-align: right;"> Πηγή : <a href="http://www.iatrikanews.gr/" target="_blank" rel="noopener noreferrer">http://www.iatrikanews.gr/</a></p>"

Tι να τσιμπήσετε προτού πάτε για ύπνο

Αν νιώθετε ότι θέλετε να φάτε κάτι μετά το βραδινό σας γεύμα και προτού πέσετε στο κρεβάτι, μπορείτε να είστε σίγουροι ότι δεν είστε οι μόνοι.

hr id="system-readmore" /></p> <p>Οι κιρκαδικοί ρυθμοί σας είναι υπεύθυνοι για τις… μετά μεσημβρίας λιγούρες, ειδικά για γλυκά και αλμυρά φαγητά. Και ναι μεν έχει παρατηρηθεί ότι οι άνθρωποι που τρώνε αργά το βράδυ τείνουν να είναι υπέρβαροι, ωστόσο έχουμε επιλογές στη διατροφή, όλα τα σνακ δεν είναι ίδια και δεν παχαίνουν απαραιτήτως: ορισμένα μπορούν να σας κρατήσουν χορτάτους ως το πρωί και να σας βοηθήσουν να κοιμηθείτε πιο γρήγορα και καλύτερα. Ας δούμε μερικές από αυτές:</p> <p><br /><strong>Και σνακ και υγιεινή διατροφή</strong></p> <p><strong>Γιαούρτι</strong><br />Το ελληνικό γιαούρτι έχει κάνει πάταγο στις ΗΠΑ, χάρη στα αναρίθμητα οφέλη που έχει για την υγεία μας. Ανάμεσά τους και η περιεκτικότητά του σε τρυπτοφάνη, ένα από τα απαραίτητα αμινοξέα για τον οργανισμό, που μας βοηθάει να κοιμηθούμε ευκολότερα. Και επειδή είναι παράλληλα μια πλούσια πηγή πρωτεϊνών, το γιαούρτι μπορεί να μας βοηθήσει να αποφύγουμε την απότομη αύξηση του σακχάρου. Αν δεν σας ξετρελαίνει η γεύση του, ρίξτε μερικά κομμάτια φρέσκων φρούτων μέσα και κερδίστε έξτρα φυτικές ίνες.</p> <p><strong>Βρώμη</strong><br />Μια μερίδα βρώμης για πρωινό είναι πλέον παραδοσιακή τακτική για τη διατήρηση του βάρους, όμως ίσως είναι καλύτερα να την προτιμούμε για βραδινό. Οι υδατάνθρακες περιέχουν γενικά θρεπτικά συστατικά όπως βιταμίνη Β, αμινοξέα, κάλιο και μαγνήσιο, τα οποία είναι πολύ αποτελεσματικά στο να χαλαρώνουν το σώμα και το προετοιμάζουν για ύπνο. Τα δημητριακά ολικής άλεσης, όπως η βρώμη, είναι ακόμη καλύτερα, καθώς η υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες και ο χαμηλό γλυκαιμικός δείκτη θα δημιουργήσει μια σταθερή ροή γλυκόζης στον οργανισμό κατά τη διάρκεια της νύχτας. Αν δεν νιώθετε έτοιμοι ψυχολογικά για ένα μπολ δημητριακών το βράδυ, δοκιμάστε μερικές μπάρες βρώμης.</p> <p><strong>Μπανάνα</strong><br />Tο νόστιμο και εύκολο φρούτο είναι γεμάτο από υγιεινούς σύνθετους υδατάνθρακες και θρεπτικά συστατικά φιλικά προς τον ύπνο. Το μυοχαλαρωτικό κάλιο και μαγνησίο, σε συνδυασμό με την τρυπτοφάνη που βοηθάει στην παραγωγή σεροτονίνης, κάνουν τις μπανάνες το τέλειο σνακ πριν από τον βραδινό ύπνο. Αν δεν θέλετε να τις φάτε… παραδοσιακά, βάλτε μερικές στην κατάψυξη και ρίξτε τις στο μπλέντερ για ένα απολαυστικό, παγωμένο επιδόρπιο.</p> <p><strong>Χούμους</strong><br />Τα καλύτερα στη μεσογειακή διατροφή σε ένα πιάτο ό, τι πρέπει για έναν ικανοποιητικό βραδινό ύπνο: ρεβίθια, σκόρδο και ελαιόλαδο συνδυάζονται για να σας προσφέρουν τρυπτοφάνη και βιταμίνη Β6, βασικούς παράγοντες για να κοιμηθείτε γρήγορα και βαθιά.</p> <p><strong>Κεράσια</strong><br />Θέλετε οπωσδήποτε να φάτε κάτι γλυκό; Επιλέξτε κεράσια χωρίς δεύτερη σκέψη. Είναι από τα λίγα τρόφιμα που περιέχουν μελατονίνη, την ορμόνη που κατά βάση λέει στο σώμα σας «ΟΚ, είναι ώρα για ύπνο»!</p> <p style="text-align: right;">Πηγή : <a href="http://www.iatrikanews.gr/" target="_blank" rel="noopener noreferrer">http://www.iatrikanews.gr/</a></p>"

Τα superfoods που ξεχάσαμε

Όχι, οι υπερτροφές δεν χρειάζεται να έρχονται από κάποια μακρινή ήπειρο και να έχουν δυσπρόφερτα ονόματα για να είναι αποτελεσματικές.

Περισσότερα...

Το «κόστος» του junk food

Οι γιορτές πλησιάζουν και η διασκέδαση όπως κάθε χρονιά θα έχει την τιμητική της: οι έξοδοι και τα ξενύχτια είναι δεδομένα, μαζί με την κατανάλωση αλκοόλ.

Περισσότερα...

Βρείτε μας στο facebook

SFbBox by psd to html