"Πιάσιμο" μετά την άσκηση. Αντιμετωπίζεται;

Το ‘’πιάσιμο’’ μετά την άσκηση είναι μια πολύ συνηθισμένη κατάσταση και παρουσιάζεται μετά από μακροχρόνια αποχή ή έπειτα από ένα δυνατό ξεκίνημα, ακόμα και από έμπειρους αθλητές. Παλαιότερα πιστεύαμε ότι οφείλεται στην συγκέντρωση γαλακτικού οξέως στους μύες. Αυτό είναι αληθές αλλά τώρα πια γνωρίζουμε ότι η δυσφορία ή ο πόνος (το πιάσιμο) μετά από την άσκηση είναι το αποτέλεσμα και μικροτραυματισμών των μυϊκών ινών. Το είδος, η χρονική διάρκεια και η ένταση της άσκησης , ακόμα και κάθε κίνησης που δεν έχουμε συνηθίσει μπορεί να οδηγήσει σε ‘’πιάσιμο’’. Ακόμη και η μεταφορά αντικειμένων ή το ανέβασμα σκάλας μπορεί την επόμενη μέρα να μας προκαλέσει πόνο.Ο επιστημονικός όρος είναι DOMS (Delayed Onset Muscle Soreness) και συνήθως εμφανίζεται καθυστερημένα 12-20 ώρες μετά από την άσκηση και αφού το σώμα αρχίζει να χαλαρώνει. Τις περισσότερες φορές το αντιλαμβανόμαστε την επόμενη μέρα το πρωί την στιγμή που ξυπνάμε.

Περισσότερα...

Τι να φάω πριν την άσκηση;

Η διατροφή πριν την άσκηση είναι καθοριστικής σημασίας όσον αφορά την επίτευξη της μέγιστης δυνατής αθλητικής απόδοσης και την πρόληψη της κόπωσης κατά τη διάρκεια του αγώνα ή της προπόνησης ενός αθλητή. Ωστόσο, ένα σωστά σχεδιασμένο και ισορροπημένο γεύμα πριν την προγραμματισμένη προπόνηση, βοηθά ακόμα και τους ασκούμενος σε γυμναστήριο, ειδικά όταν η άσκηση είναι παρατεταμένη και διαρκεί περισσότερο από 1 ώρα.

Περισσότερα...

Φάκελος άσκηση: 3 λόγοι που μας στέλνουν στα αποδυτήρια πριν καν ξεκινήσουμε

«Ξύπνα με μόλις τελειώσει ο Σεπτέμβρης»… λέει το τραγούδι και όχι τυχαία αφού ο Σεπτέμβριος, ο κατεξοχήν μήνας της ανασυγκρότησης και των νέων ξεκινημάτων, βρίσκει τους περισσότερους από εμάς αποφασισμένους να κάνουμε περισσότερη άσκηση. Άραγε γιατί ο αρχικός ενθουσιασμός φθίνει και το τέλος του μήνα μας βρίσκει αραχτούς στον καναπέ με ένα πιτόγυρο στο χέρι;

Περισσότερα...

Διατροφή για να σπάσετε το ατομικό σας ρεκόρ στην άσκηση!

Μπορεί οι διακοπές των Χριστουγέννων να τελείωσαν σε πολλούς όμως άφησαν πίσω τους μερικά κιλάκια… Η διατροφική κραιπάλη των ημερών, μιας και οι κουραμπιέδες, τα μελομακάρονα, οι δίπλες, και ένα σωρό άλλες λιχουδιές κυριαρχούσαν σε όλα τα νοικοκυριά, δε θα μπορούσε να περάσει χωρίς μερικές «καταστροφές». Είμαστε, λοιπόν, όλοι στην περίοδο που τρέχουμε να χάσουμε αυτά τα 3 επιπλέον κιλά που κάνουν αισθητά την παρουσία τους πριν αυτά τα 3 γίνουν το λιγότερο 6. Έτσι, αρχίζουμε να σκεφτόμαστε «πρέπει να ξεκινήσω γυμναστήριο», «θα πηγαίνω 4 φορές την εβδομάδα», «θα αρχίσω τρέξιμο να αυξήσω λίγο και την αντοχή μου». Αυτό, όμως, που βασικά πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας είναι ότι ένα πρόγραμμα άσκησης για να είναι αποδοτικό και να οδηγήσει σε αύξηση της μυϊκής μάζας, απώλεια βάρους αλλά και αύξηση της αντοχής, είναι απαραίτητο να συνοδεύεται από το σωστό πρόγραμμα διατροφής.

Περισσότερα...

Μάθε για την άσκηση

Οι περισσότεροι γονείς αναγνωρίζουν τα οφέλη της άσκησης και επιδιώκουν τα παιδιά τους να αθλούνται. Αρκετοί, όμως, από αυτούς αγνοούν τη δική τους ανάγκη για άσκηση. Είτε λόγω περιορισμένου χρόνου, είτε λόγω κούρασης από τις καθημερινές δραστηριότητές τους, παραμελούν τον εαυτό τους και αρκούνται στον ρόλο του «οπαδού» του παιδιού τους.

Περισσότερα...

7 τροφές για γράμμωση και αύξηση της μυϊκής μάζας

Αρκετά συχνά ακούμε ανθρώπους να παραπονιούνται ότι καταβάλουν τεράστιες προσπάθειες για αν αποκτήσουν ένα γραμμωμένο κορμί, ωστόσο δεν τα καταφέρνουν με ακόμα και αν «σπαταλούν» αναρίθμητες ώρες στο διάδρομο και τα όργανα του γυμναστηρίου.

Περισσότερα...

Η άσκηση διατηρεί νέο τον εγκέφαλο

Υπάρχουν αρκετά επιστημονικά στοιχεία που υποστηρίζουν ότι, οτιδήποτε κάνει καλό στην καρδιά κάνει καλό και στο μυαλό.  Αυτή η αρχή εδραιώνεται ακόμα περισσότερο με μια επιστημονική έρευνα η οποία δείχνει ότι οι άνθρωποι που τρέχουν, κολυμπούν περπατούν έχουν εγκέφαλο, ο οποίος μοιάζει 10 χρόνια νεότερος σε σχέση με αυτών που δεν έχουν καμία συστηματική δραστηριότητα.

Περισσότερα...

Βρείτε μας στο facebook

SFbBox by psd to html