Πρωινό καθημερινά… γιατί;

Ακούμε, ξανα-ακούμε, διαβάζουμε, ξανα-διαβάζουμε, εκπομπές στην τηλεόραση, όλα αφιερωμένα στο πρωινό. Γιατί γίνεται τόσο μεγάλος ντόρος πια για αυτό το γεύμα;

hr id="system-readmore" /></p> <p>H κατανάλωση πρωινού γεύματος είναι ίσως ένα από τα πιο έντονα μελετημένα επιστημονικά θέματα, του οποίου τα ερευνητικά αποτελέσματα μάλλον θα λέγαμε ότι δεν είναι και τόσο αμφιλεγόμενα, όπως γίνεται με τα περισσότερα ιατρικά και παραϊατρικά ζητήματα.</p> <p><strong>Η βιβλιογραφία λοιπόν το έχει δείξει ξεκάθαρα ότι η κατανάλωση ισορροπημένου πρωινού:</strong></p> <p> <strong>αποτελεί σύμμαχο</strong> τόσο στην απώλεια όσο και στον έλεγχο του βάρους, αφού αυτοί που καταναλώνουν τακτικά πρωινό έχει φανεί ότι προσλαμβάνουν συνολικά λιγότερες θερμίδες και έχουν αυξημένα επίπεδα φυσικής δραστηριότητας σε σχέση με αυτούς που δεν καταναλώνουν</p> <p><strong> σχετίζεται με καλύτερες</strong> σχολικές επιδόσεις, καλύτερη συγκέντρωση και μνήμη κατά τη διάρκεια των μαθημάτων, μικρότερο αριθμό απουσιών και καλύτερη ψυχοκοινωνική λειτουργία στο σχολείο</p> <p><strong> σχετίζεται με την υιοθέτηση</strong> μιας καλύτερης ποιότητας διατροφής συνολικά κατά τη διάρκεια της ημέρας, κάτι το οποίο συμβάλλει στη διατήρηση του ευ ζην</p> <p><strong> σχετίζεται με καλύτερη</strong> ρύθμιση της πείνας και αντίστοιχα του αισθήματος του κορεσμού, με αποτέλεσμα να ελέγχονται καλύτερα οι συνολικές θερμίδες που προσλαμβάνουμε μέσα στην ημέρα</p> <p><strong> συμβάλλει σε</strong> μεγαλύτερη εργασιακή απόδοση και καλύτερες επιδόσεις των εργαζομένων</p> <p>… <strong>πάνω απ’ όλα</strong> το πρωινό είναι μια πολύ ευκαιρία να καταναλώσουμε τρόφιμα που συνήθως παραλείπουμε άλλες ώρες της ημέρας που είμαστε εκτός σπιτιού όπως γάλα με δημητριακά ολικής άλεσης, γιαούρτι, φρούτα κτλ.</p> <p style="text-align: right;">Πηγή : <a href="http://www.nutrimed.gr/homepage/index.html" target="_blank" rel="noopener noreferrer">http://www.nutrimed.g"

Κάνει κακό το αγελαδινό γάλα;

Υπολογίζεται ότι ο μέσος άνθρωπος που πίνει γάλα καταναλώνει περίπου 144 ποτήρια αγελαδινό γάλα τον χρόνο, αν και το 40% της ποσότητας αυτής είναι για να συνοδεύει τα δημητριακά.

hr id="system-readmore" /></p> <p>Στον ορισμό του «μέσου άνθρωπου» συμπεριλαμβάνονται επίσης και τα παιδιά, που αποτελούν περίπου το 60%.</p> <p>Αλλά αυτό που ήταν κάποτε η συνηθισμένη κίνηση για την πρόσληψη θρεπτικών συστατικών, δεν είναι πλέον στη μόδα – οι Αμερικανοί πίνουν 37% λιγότερο γάλα από ό, τι τη δεκαετία του 1970, ενώ η κατανάλωση γαλακτοκομικών προϊόντων στη Μεγάλη Βρετανία μειώθηκε συνολικά κατά ένα τρίτο τα τελευταία 20 χρόνια.</p> <p>Όλο και περισσότερο αρνητικά δημοσιεύματα κυκλοφορούν για το γάλα. Ό,τι έκανε η δυσανεξία στη γλουτένη για το ψωμί, κάνει η δυσανεξία στη λακτόζη στο γάλα.</p> <p>Η λακτόζη είναι το σάκχαρο που βρίσκεται στο γάλα και τα γαλακτοκομικά προϊόντα και απαιτεί για τη διάσπασή του το ένζυμο λακτάση. Χωρίς αρκετή λακτάση, η λακτόζη διασπάται από βακτήρια στο λεπτό έντερο, προκαλώντας φούσκωμα, κράμπες στο στομάχι, διάρροια και ναυτία. Σε παγκόσμιο επίπεδο, περίπου το 70% του πληθυσμού δεν συνεχίζει να παράγει λακτάση μετά τον τερματισμό του θηλασμού ή τη διατροφή με βρεφικό γάλα.</p> <p>Γενετικά, τα μωρά χρειάζονται το γάλα, οι ενήλικες όμως όχι τόσο πολύ. Αλλά οι βορειοευρωπαίοι, οι οποίοι πριν από χιλιάδες χρόνια ξεκίνησαν την εκτροφή βοοειδών, έχουν προσαρμοστεί στο αγελαδινό γάλα και έχουν αποκτήσει μια γενετική μετάλλαξη, με αποτέλεσμα μόνο το 2-15% να έχει κάποιο βαθμό ανεπάρκειας της λακτάσης. Το ποσοστό αυτό αυξάνεται σε 23% στους πληθυσμούς της κεντρικής Ευρώπης και στο 95% στους λαούς της Ασίας.</p> <p>Είναι λοιπόν η ανεπάρκεια λακτάσης κανονική κατάσταση; Όχι ακριβώς – ήταν λογικό να πίνουμε γάλα κάποτε, έτσι προσαρμοστήκαμε στην κατανάλωσή του. Και το αγελαδινό γάλα είναι θρεπτικό – περιέχει ασβέστιο, βιταμίνες Α και D και ριβοφλαβίνη, καθώς και πρωτεΐνες, ενώ δεν έχει πολλές θερμίδες.</p> <p>Η γαστρεντερολόγος Δρ Miranda Lomer, υποστηρίζει ότι ο οργανισμός μας μπορεί αφομοιώσει το ασβέστιο από το αγελαδινό γάλα ευκολότερα σε σχέση με τα γάλατα από αμύγδαλο ή καρύδα (τα οποία είναι γενικά λιγότερο θρεπτικά). Η Lomer επισημαίνει επίσης ότι η ανεπάρκεια λακτάσης δεν είναι το ίδιο πράγμα με τη δυσανεξία και ότι ακόμη και τα άτομα με δυσανεξία στη λακτόζη μπορούν συνήθως να βάζουν γάλα στο τσάι ή στα δημητριακά, χωρίς να αντιμετωπίζουν δυσφορία.</p> <p>Για να δείτε αν έχετε δυσανεξία στη λακτόζη μπορείτε να κάνετε έναν τεστ αναπνοής στο γιατρό σας – μια άλλη πρόταση είναι να πιείτε ένα μεγάλο ποτήρι γάλα. Αν έχετε φούσκωμα, «γουργούρισμα» στο στομάχι ή διάρροια μέσα στις επόμενες 24 ώρες, σημαίνει ότι έχετε δυσανεξία.</p> <p style="text-align: right;">Πηγή : <a href="http://www.iatrikanews.gr/" target="_blank" rel="noopener noreferrer">http://www.iatrikanews.gr/</a></p>"

Διατροφή ενάντια στο λίπος

Όταν σκέφτεστε τoν όρο «απώλεια βάρους», τι εικόνες έρχονται στο μυαλό σας; Ατελείωτα πιάτα με μαρούλι και χαμήλωμα του βλέμματος μπροστά σε μια σειρά από λαχταριστά γλυκά; Τρέξιμο στον διάδρομο του γυμναστηρίου μέχρι να μην μπορείτε πλέον να τρέξετε;

Περισσότερα...

Πως θα γίνεις flexiterian

Η δίαιτα νέας γενιάς flexitarian (προέρχεται από το πάντρεμα των λέξεων flexible και vegetarians) έχει κατακτήσει την 6η θέση ανάμεσα στις πιο αποτελεσματικές δίαιτες με σκοπό την απώλεια βάρους και έχει γίνει η νέα μόδα στον κόσμο της διατροφής.

Περισσότερα...

Βρείτε μας στο facebook

SFbBox by psd to html